Głównym celem współpracy jest wprowadzenie na rynek pierwszego cyfrowego kolekcjonerskiego przedmiotu. Planuje się stworzenie sekwencji video, która ma prezentować wszystkie logotypy Ducati widniejące na zbiornikach motocykli produkowanych w Borgo Panigale od 1946 roku - do dnia dzisiejszego. //twitter.com/DucatiWeb3/status/1684641623907389441?s=20
Ducati przechodzi do Web3
Pierwsza edycja jest formą prezentu dla fanów Ducati. Aby ją uzyskać użytkownicy muszą zarejestrować się w ciągu siedmiu dni od 26 lipca 2023 r. na platformie wydającej NFT. Podążając za tradycyjną drogą związaną z NFT, Ducati ogłosiło, że ci, którzy zdobędą pierwszy kolekcjonerski przedmiot, będą mieli dostęp do kolejnych projektów. Nadchodzące rozwiązania giganta produkcji motocykli będą realizowane przy użyciu technologii Ripple, który ma zapewnić wsparcie techniczne dla szybkiej, taniej i neutralnej pod względem emisji CO2 blockchainowej sieci XRP Ledger (XRPL). Warto zaznaczyć, że Ducati planuje rozwijać szereg działań w ramach Web 3 w ciągu najbliższych miesięcy poprzez tworzenie nowych cyfrowych przestrzeni agregacji, kolekcji NFT i innych rozwiązań. Firma stwierdziła, że:Ruch ten reprezentuje naturalną ewolucję jej strategii cyfrowej.W inicjatywę Ducati zaangażował się również Web3 Pro, który wcześniej współpracował z spółką-matką - Lamborghini, nad zaangażowaniem marki w kolekcję NFT znaną jako ,,The Epic Road Trip".
Komentarze