Web3 miało niewielką, jednak ważną rolę na Paris Fashion Week. Zaprezentowano cyfrową kolekcję M3TALOVE.
W tym roku Paris Fashion Week składał się z 64 pokazów i 42 prezentacji. Genialnie podkreślił trendy na nadchodzące sezony. Kiedy większość projektantów i uczestników Paris Fashion Week 2022 celebrowała elementy fizyczne, pokazy mody i „namacalne projekty” - garstka twórców wykorzystała funkcje Web3, by w ten sposób zademonstrować ogromny cyfrowy potencjał mody.
Cyfrowa kolekcja M3TALOVE na Paris Fashion Week
Victor Weinsanto, francuski projektant, który uruchomił swoją markę w 2020 powiedział, że wirtualne światy pozwalają twórcom projektować bez konieczności korzystania z prawdziwych tkanin i materiałów:
W pewnym sensie zapewnia to zrównoważony rozwój, mimo że do stworzenia takich kolekcji zużywa się dużo energii i czasu.
Victor Weinsanto ujawnił swoją pierwszą cyfrową kolekcję M3TALOVE. W przeciwieństwie do innych projektów tygodnia mody, kolekcja M3TALOVE została zaprezentowana jako hologramy 3D w serii szklanych gablot umieszczonych w ciemnym pomieszczeniu, wyposażonym w jasne światła i DJ-a. Kolekcja była efektem współpracy Weinsanto i K-Popowego zespołu - Lightsum. Zdaniem Weinsanto, kolekcja M3TALOVE była jednym z najlepszych sposobów na wykorzystanie non-fungible token (NFT) do zaprezentowania współpracy muzyką, światem metaverse i modą:
Chciałem, aby kolekcja była możliwa do noszenia, ale nadal miała szczegóły, które byłyby niemożliwe do włączenia w prawdziwym życiu.
Richard Hobbs, założyciel i dyrektor operacyjny Brand New Vision (BNV), czyli platformy Web3 stojącej za M3TALOVE również powiedział, że pomysł na tę kolekcję był zainspirowany możliwościami połączenia kultury K-pop z modą:
To było doświadczenie współpracy z Victorem prezentującym swoje koncepcje każdemu z ośmiu członków Lightsum, którzy następnie przekazali swoje komentarze i sugestie, zanim BNV przekształcił szkice w cyfrowe stroje, wraz z indywidualnymi spersonalizowanymi awatarami dla ośmiu dziewczyn.
Hobbs zauważył także, że M3TALOVE jest całkowicie cyfrową kolekcją, a to pozwala na bardziej fantazyjne koncepcje:
Biznes BNV to moda cyfrowa. Jeśli ludzie mogą nosić więcej wirtualnych produktów i wyrażać się w tym świecie, jednocześnie zużywając mniej w świecie rzeczywistym, to prawdopodobnie jest to dobra rzecz.
Zrównoważony rozwój to ważna kwestia, ponieważ wcześniej informowano, że typowy tydzień mody emituje do 48 000 ton metrycznych dwutlenku węgla.
Komentarze