Według raportu grupy badawczej OpenSecrets, która monitoruje pieniądze w polityce USA w ubiegłym roku firmy kryptowalutowe wydały 21,55 milionów dolarów na lobbing w Waszyngtonie. W ten sposób starają się zebrać informacje i skłonić polityków do przechylenia się w określonym kierunku. Wydatki w 2022 r. były ponad dwukrotnie większe niż nakłady lobbingowe branży kryptograficznej w 2021 roku, które wyniosły 8,29 milionów dolarów.
Głównym celem większości pieniędzy, które przepływają przez amerykańską politykę, jest: wywieranie wpływu. (...) Profesjonalni adwokaci zarabiają duże pieniądze, lobbując członków Kongresu i urzędników państwowych w sprawach, na których zależy ich klientom. Ale pieniądze, które przemysł, firmy, związki zawodowe i grupy tematyczne wydają na lobbing, to często kropla w morzu w porównaniu z tym, co mogą zyskać w zamian, jeśli ich lobbyści odniosą sukces - podaje OpenSecrets.Grupa badawcza nie zaliczyła do wydatków na lobbing wpłat na kampanie, finansowania wyborów i darowizn politycznych.
Komentarze