Unia Europejska otwiera się na Metaverse i Web4. Imponujący plan na najbliższe 2 lata

Europa zamierza stać się światowym liderem w dziedzinie Web4 oraz Metaverse. W związku z tym Komisja Europejska przedstawiła swój plan, jak zrealizować ten pomysł. 
Komisja Europejska podejmuje kroki w kierunku zdobycia rynku Web4 i rozszerzonej rzeczywistości. Zamierza doprowadzić do stworzenia co najmniej 860 000 miejsc pracy do końca 2025 roku. 

Rozszerzona rzeczywistość wchodzi w życie 

Rozszerzona rzeczywistość, czyli XR, to termin obejmujący technologie, które mieszają nasz prawdziwy świat z wirtualnym. Do XR zaliczamy wirtualną rzeczywistość (VR), która zanurza nas całkowicie w świat stworzony przez komputer,  rzeczywistość rozszerzoną (AR), która dodaje wirtualne elementy do naszego prawdziwego świata oraz mieszaną rzeczywistość (MR), która pozwala nam na interakcję z wirtualnymi przedmiotami tak, jakby były one częścią naszego prawdziwego świata. Według Komisji Europejskiej każdy z tych elementów jest głównym katalizatorem dla wirtualnego świata. Połączenie każdego z tych sektorów jeszcze bardziej zbliży do siebie ludzi i przyniesie wiele zalet dla każdego sektora.  //twitter.com/EU_Commission/status/1678771461086117896?s=20  

Rynek pracy w Web4 i Metaverse 

Szacuje się, że do 2025 roku powstanie od 1.2 do 2.4 miliona nowych miejsc pracy, które będą bezpośrednio, bądź pośrednio powiązane z rozszerzoną rzeczywistością. Jednocześnie komisja zwróciła uwagę, że obecnie większość innowacji związanych z Metaverse pochodzi ze Stanów Zjednoczonych, Chin i Korei Południowej.
W przeciwieństwie do tych krajów, w UE nie ma gigantów technologicznych, którzy mogliby przewodzić inwestycjom zaangażowanym w rozwój wirtualnych światów w ciągu następnej dekady. Większość działań na rynku AR/VR w Europie skupia się na grach, mediach i rozrywce, ale istnieje wiele możliwości dla innych branży, w tym handlu detalicznego, służby zdrowia, wojska i obrony oraz produkcji
- wskazuje Komisja Europejska.  KE informuje także, że wirtualne światy XR i Metaverse tworzą następną generację sieci - Web4 - w której fizyczne i cyfrowe obiekty łączą się online w czasie rzeczywistym.  Stajemy na początku wielkiej technologicznej zmiany. Wirtualne światy to istotny element Web 4.0, który może radykalnie zmienić codzienne życie ludzi i otworzyć szerokie spektrum możliwości w wielu biznesowych i przemysłowych ekosystemach - dodaje KE. //twitter.com/ThierryBreton/status/1678836737814982657?s=20  

Do czego zostanie wykorzystane Web4 i Metaverse? 

Przykładowe rodzaje zastosowań nowoczesnych technologii obejmują chirurgię, zachowanie dziedzictwa kulturowego, czy tworzenie modeli 3D, które posłużą do rozwiązania problemu globalnego ocieplenia. Komisja zakłada wdrożenie 10 działań, które mają sprawić, że Unia Europejska stanie się światowym liderem dziedziny Web4 i wirtualnego świata. Zakłada się m.in. przyciąganie specjalistów z branży XR do regionu,  tworzenie regulacji do testowania nowych pomysłów, a także i rozwijanie globalnych standardów dla interoperacyjnych metaverse'ów. Ostatnimi czasy zarówno takie zapowiedzi, jak i regulacje MiCA pokazują, że kraje europejskie poważnie podchodzą do walki o dominację w sektorze nowych technologii. Czy uda im się osiągnąć sukces? 

Komentarze

Ranking giełd