Truth in Advertising (TINA) to organizacja non-profit zajmująca się reklamami. Wysłała listy do 17 celebrytów wzywając ich do przestrzegania wymogów Federalnej Komisji Handlu (FTC) w kwestii wyraźnego ujawniania, kiedy otrzymują wynagrodzenie. Wśród upomnianych gwiazd show biznesu znajduje się: Paris Hilton, Eva Longoria, Madonna, Shaquille O'Neal, Gwyneth Paltrow, Snoop Dogg, Timbaland, Drake Bell, Tom Brady, DJ Khaled, Eminem, Jimmy Fallon, Floyd Mayweather, Meek Mill, Von Miller, Neymar i Logan Paul. Zdaniem Truth in Advertising gwiazdy te promowały niewymienne tokeny (NFT) w mediach społecznościowych, bez odpowiedniego oznaczenia. TINA dodaje:
Najważniejsze jest to, że celebryci, którzy promują NFT, generalnie nie pomagają poprawić znajomości finansów swoich fanów i obserwujących. I chociaż niektórzy z tych celebrytów są w stanie podejmować ryzyko ze względu na ich ogromne bogactwo, wielu wrażliwych konsumentów nie ma tego luksusu. Listy mają przypomnieć celebrytom o konieczności wyraźnego ujawniania wszelkich istotnych powiązań z firmami NFT, które promują. Wymagają tego wieloletnie zasady Federalnej Komisji Handlu (FTC).
Justin Bieber upomniany
To nie pierwszy raz, kiedy TINA zarzuciła celebrytom brak odpowiednich oznaczeń promowania marki. Na przykład, w czerwcu tego roku, organizacja wysłała listy do agencji reprezentującej Justina Biebera. Zarzucono mu m.in. zwodniczy marketing. Zespół prawny Biebera w odpowiedzi na list organizacji zaprzeczył jakimkolwiek wykroczeniom, jednocześnie stwierdził:Mimo to… [Justin Bieber] zaktualizuje swoje posty dotyczące inBetweeners, aby jeszcze bardziej podkreślić jego szeroko nagłośnione powiązania z tą firmą.Jednak do dziś nie wprowadzono żadnych zmian w postach Biebera promujących inBetweeners.
Komentarze