Topowa giełda oskarżona o bezpodstawne zamrażanie środków. Jest oficjalny komunikat

Od kilku dni na X pojawia się sporo głosów niezadowolenia ze strony klientów topowej platformy do handlu cyfrowymi aktywami, którzy twierdzą, że dostęp do ich kont został zamrożony i stracili kontrolę nad swoimi środkami. Giełda, której zarzuca się bezpodstawną konfiskatę, twierdzi że są to bezpodstawne twierdzenia oraz szerzenie dezinformacji.
Od 16 grudnia na X (Twitter po rebrandingu) wielu klientów giełdy MEXC skarży się na to, że ich konta zostały zamrożone przez zespół tej platformy. Jako oficjalną przyczynę takiego stanu rzeczy wskazuje się odnotowanie w ich przypadku ''nienormalnych działań handlowych". Czy giełda wzięła się za przedświąteczne wyłapywanie oszustów finansowych, którzy za jej pośrednictwem dopuszczali się manipulacji rynkowych lub prania pieniędzy? Wersje obu stron tworzą swego rodzaju chaos informacyjny.

Co się dzieje z MEXC?

Kryptowalutowa społeczność na X grzmi w sprawie wielu przypadków zamrożenia kont traderów, który korzystali z topowej giełdy MECX. Czy to typowy zabieg prewencyjny ze strony zespołu platformy w dobie deficytu zaufania do podmiotów z tego rynku? Jeden z inwestorów, który na X podpisuje się pseudonimem "Vida", przekazał, że stracił aż 92 tys. dolarów w stablecoinie USDT. Jak opisuje, dokonywał on dużych transakcji dot. kontraktów terminowych. Nagle ponoć jego konto zostało zamrożone, a portfel giełdowy wyczyszczony. Co więcej, MEXC wyczyściło również całkowicie jego historię zamówień na tym rynku. //twitter.com/Vida_BWE/status/1738243103138721844 Ponoć zespół obsługi klienta w odpowiedzi na kontakt ze strony tego tradera stwierdził, że było to następstwo prowadzonego dochodzenia. Powołano się "nietypowe działania" oraz politykę giełdy dot. warunków świadczenia przez nią danych usług.
W odniesieniu do ograniczeń konta i kwestii związanych z transakcjami futures/aktywami, które zgromadziłeś, nasz system kontroli ryzyka i odpowiedni personel przeprowadzili dokładne badanie. Stwierdzono, że na Twoim rachunku i powiązanych rachunkach wystąpiły nieprawidłowe działania handlowe. zgodnie z warunkami użytkowania podjęliśmy działania mające na celu odzyskanie poniesionych strat
- taką odpowiedź miał otrzymać Vida. Inny z użytkowników, który doświadczył analogicznego problemu, napisał że MEXC dokonało zamrożenia jego środków na kwotę 8 tys. dolarów. Klient giełdy, który na X podpisuje się pod nickiem "Ciaomucrypt", konsultował tę sprawę z innymi pokrzywdzonymi osobami, których dotknął ten sam problem.
Sądząc po odsetku zablokowanych znajomych w grupie wokół mnie, jest to blisko 10%
- przekazał oraz dodaje:
Wydałem 8000 USD i kupiłem Ordi za 30 000 USD. Potem nie mogłem ich wypłacić i moje konto zostało zamrożone. Nie mogłem się już później zalogować

MEXC odpowiada

Problem ten nasila się od kilku dni, a dopiero dziś, tj. 24 grudnia, na twitterowym koncie giełdy pojawiła się oficjalna odpowiedź w tej sprawie. Firma twierdzi, że informacje dot. bezpodstawnego zamrażania kont i konfiskaty środków są nieprawdziwe. Jak napisano, osoby rozpowszechniające fałszywe doniesienia, jakoby giełda miała działać niepoprawnie, mają w tym swój ukryty motyw. Zapowiedziano powzięcie odpowiednich kroków prawnych przeciwko takich podmiotom.
Nie dajcie się zwieść plotkom ani osobom mającym ukryte motywy. Stanowczo sprzeciwiamy się wszelkim formom zniesławienia i/lub rozpowszechnianiu fałszywych informacji. W odpowiedzi na takie bezpodstawne oskarżenia zastrzegamy sobie prawo do podjęcia kroków prawnych. Od momentu powstania firma MEXC konsekwentnie kieruje się zasadą „Najpierw klient”. Zależy nam na ochronie interesów użytkowników i kultywowaniu partnerów projektu
- oświadczyła giełda. //twitter.com/MEXC_Official/status/1738767532004434018

Komentarze

Ranking giełd