Spotify rozpoczyna testy NFT na swej platformie

Według doniesień serwisu Music Ally, artyści już wkrótce będą mogli uzyskać możliwość promowania tokenów NFT na platformie Spotify. Portal informuje, że popularny dostawca muzyki rozpoczyna właśnie testy związane z NFT.
Firma Spotify już wcześniej dołączyła do fali popularności NFT i wkroczyła do świata Web3 na początku tego miesiąca, uruchamiając 3 maja „Spotify Island” na Roblox. Teraz w pilotażowym projekcie, zaczynając od jednej grupy artystów, wśród których znaleźli się Steve Aoki i The Wombats, Spotify będzie testować NFT wśród specjalnie wybranych użytkowników z USA. Artyści nie będą jednak sprzedawać NFT bezpośrednio, ponieważ użytkownicy byliby zmuszeni przejść na zewnętrzną platformę, aby dokonać zakupu. Firma Spotify zapowiedziała, że w ramach testu nie będzie pobierać części zysków ze sprzedaży.

Użytkownicy otrzymują ankiety

Jednocześnie użytkownicy poinformowali, że Spotify rozsyła ankiety, a nawet oferuje niektórym osobom wynagrodzenie za rozmowy z członkami zespołu na temat stosunku użytkowników do NFT i Web3. Pytania, którymi podzielono się na Twitterze, dotyczą m.in. nastrojów, zakupów związanych z kryptowalutami oraz powodów zakupu NFT. Pytania te spotkały się z drwiną ze strony niektórych użytkowników. Plotki o zainteresowaniu Spotify wejściem w web3 krążyły od marca, kiedy firma zamieściła dwa ogłoszenia o pracę przy projektach web3 na wczesnym etapie rozwoju. Najnowsze informacje pojawiają się zaledwie kilka dni po tym, jak Meta ogłosiła, że również rozpocznie testowanie cyfrowych przedmiotów kolekcjonerskich i NFT na Instagramie.

Komentarze

Ranking giełd