Ledger próbuje naprawić swój PR i przecenia portfele o 30%

W drugiej połowie maja jeden z najpopularniejszych dostawców zewnętrznych portfeli sprzętowych na kryptowaluty, francuska firma Ledger, zaliczyła poważną wpadkę wizerunkową. Chodziło o nową opcję ''Ledger Recover'', która wzbudziła wiele kontrowersji wśród użytkowników. Oliwy do ognia dolał pewien pracownik supportu, który zasugerował, że producent jest w stanie przejąć nasze klucze prywatne. Kilka tygodni po tej niefortunnej serii potknięć wizerunkowych firma ogłosiła promocję dotyczącą ich modeli ''Nano Color''. 
Ledger dotychczas cieszył się opinią marki godnej zaufania i dbającej o należyte bezpieczeństwo środków przechowywanych przez klientów firmy w ich urządzeniach. Jak każdy gigant na danym rynku zaliczał swoje wzloty i upadki, a o tych drugich w ostatnim czasie było głośno. Po pierwsze, ich nowa usługa ''Redger Recover'', która pozwalała użytkownikom wersji Nano X na odzyskanie dostępu do kluczy prywatnych, po tym, jak zostałyby one podzielone na 3 części i przekazane zewnętrznym podmiotom, spotkała się z bardzo dużą krytyką w społeczności kryptowalut. Takie rozwiązanie faktycznie może byłoby być pomocne dla kogoś, kto naprawdę nie potrafi upilnować swoich haseł, jednakże inwestorzy cyfrowych aktywów zawsze cenili zewnętrzne portfele sprzętowe za to, że są one offline i praktycznie nie ma opcji, by dany cyberprzestępca naruszył ich bezpieczeństwo. No, chyba że ktoś by okazał się się naprawdę gapą i zdradził dostęp do swojego urządzenia. W każdym razie nowa propozycja firmy zaczęła być nieco sprzeczna z główną wartością oferowaną przez firmę. Kilka dni później wybuchła prawdziwa afera dotycząca potencjalnego backdoora w ich portfelach, po tym jak pewien pracownik supportu dał do zrozumienia, że wszystko jest możliwe i zespół programistów Ledgera byłby w stanie przejąć dostęp do klucza prywatnego. Firma dodatkowo nieco zaczęła się gubić w swoich zeznaniach, przez co jeszcze bardziej podważyła swoją wiarygodność.

Ledger przypomina o promocji na swoje urządzenia

Naruszony PR trzeba więc ratować, jeżeli nie chcemy stracić pozycji lidera w danym sektorze (a taką jednak Ledger nadal się cieszy), więc rozpoczęto proces ocieplania wizerunku firmy. Sam dyrektor generalny francuskiego producenta - Pascal Gauthier - udzielił szeregu wywiadów, w których starał się wyjaśniać wszystkie nieścisłości i udzielać odpowiedzi na kontrowersyjne pytania. Między innymi mówił o tym, kiedy firma przekazałaby nasze klucze prywatne władzom. Niedawno Ledger ogłosił specjalną promocją -30% na urządzenia z serii Nano Color. Dotyczy ona modeli NANO X oraz NANO S PLUS.
Pozostało tylko kilka dni do zakończenia obecnej kampanii promocyjnej: -30% na Ledger Nano Color z kodem COLOR30 - do wyczerpania zapasów - nasza kolejna gama kolorów już wkrótce!
- przypomina firma w wysłanym do klientów mailingu. Ze szczegółami promocji możecie zapoznać się pod tym linkiem.

Komentarze

Ranking giełd