Ile można było zarobić na Starbucks NFT?

We wrześniu 2022 roku Starbucks, słynna międzynarodowa sieć kawiarni ze Stanów Zjednoczonych, nawiązała współpracę z Polygon (MATIC), aby uruchomić inicjatywę Web3 o nazwie "Starbucks Odyssey". Trzy miesiące później uruchomiono wersję beta i okazuje się, że wcześni inwestorzy osiągnęli pokaźne zyski na swoich niewymiennych tokenach (NFT).

Czym jest inicjatywa Starbucksa w sieci Web3?

Starbucks Odyssey pozwala klientom uczestniczyć w tak zwanych "podróżach": serii działań online, takich jak granie w interaktywne gry związane z Starbucks lub sprawdzanie swojej wiedzy o kawie. Dzięki nim można zdobywać punkty, które pozwalają odblokować cyfrowe znaczki w postaci NFT. Dodatkowo punkty te można zdobywać za zakupy w Starbucksie. Jednak NFT mogą być również zakupione za pośrednictwem prywatnego rynku. Nie potrzeba kryptowalut, aby kupić taki cyfrowy znaczek. NFT są oczywiście zapisywane na blockchainie Polygon, tzw. sieci skalującej warstwy 2 dla Ethereum (ETH).

Popularność Starbucks NFT

Od czasu uruchomienia bety w grudniu, na rynku wtórnym Nifty Gateway dokonano łącznie 260 sprzedaży, o łącznym wolumenie ponad 143 000 USD. Ta stosunkowo niska liczba była do przewidzenia, ponieważ tylko ograniczona liczba użytkowników została przyjęta z listy oczekujących. Słynna sieć kawiarni uruchomiła w sumie tylko cztery kolekcje NFT. Co zaskakujące, cena floor ''Holiday Cheer Edition 1 Stamp'' wynosi w chwili pisania tego tekstu nieco ponad 2000 dolarów. Ta kolekcja stanowi już 80% całego wolumenu tokenów NFT Starbucksa będących w obrocie do tej pory. Wydano tylko 5000 kopii tej kolekcji. Została ona rozdana za darmo członkom, którzy odbyli wystarczającą ilość podróży oraz zakupili kartę podarunkową jako prezent świąteczny. Tak więc osoby te mogą teraz sprzedać swoje NFT z niezłym zyskiem. Trzy pozostałe kolekcje są nieco mniej popularne, a ich najniższe ceny wynoszą od 69 do 285 dolarów.

Komentarze

Ranking giełd