Najwyższy szczebel hiszpańskiej piłki nożnej - Primera Division, powszechnie nazywana La Liga - podobno połączył siły z cyfrową platformą sztuki - StadioPlus - aby wejść do metaversu Decentraland.
W trakcie trwania partnerstwa, liga będzie rozwijać ziemię w dzielnicy Vegas City (cyfrowe miasteczko imprezowe będące częścią platformy wirtualnej rzeczywistości).
La Liga wkracza w metaverse
Według ostatnich doniesień, ruch ten ma na celu przyciągnięcie uwagi pokolenia Z, które jest jednym z najbardziej aktywnych uczestników przestrzeni metaverse. Widząc rozwój La Liga w dzielnicy Vegas City, osoby urodzone w latach 1997-2012 mogą zwiększyć swoje zainteresowanie hiszpańską piłką nożną.
Głos w tej sprawie zabrał Stephen Ibbotson - szef działu franczyzy i licencji La Liga. Powiedział on, że organizacja szukała sposobów na wprowadzenie innowacji i prześcignięcie konkurencyjnych mistrzostw, aby zapewnić najlepsze doświadczenia dla fanów na boisku i poza nim.
Ta umowa licencyjna pozwoli nam dotrzeć do nowej i znaczącej publiczności, takiej jak ta z Decentraland.
Ze swojej strony, StadioPlus będzie oferować przewodnictwo w ramach partnerstwa. Zyskuje również prawa do własności intelektualnej i przemysłowej La Liga do komercyjnego wykorzystania w metaverse. Jon Fatelevich - najwyższy rangą członek zarządu platformy sztuki cyfrowej - stwierdził:
StadioPlus realizuje misję bycia mostem pomiędzy branżą sportową a przyszłością. Dlatego jesteśmy zachwyceni, że osiągnęliśmy to porozumienie z La Liga, z którą od wielu miesięcy współpracujemy nad rozwojem i integracją zawodów w Decentraland i jesteśmy pewni, że zapewnimy wspaniałe doświadczenie zarówno fanom piłki nożnej, jak i fanom Web 3.
Warto wspomnieć, że do świata metaverse weszły już dwie najbardziej utytułowane hiszpańskie drużyny piłkarskie - FC Barcelona i Real Madryt. Miesiąc temu zaciekli rywale podali sobie ręce i złożyli wspólny wniosek o znak towarowy metaverse.
Komentarze