Google zniesie zakaz reklamowania portfeli i giełd w USA

Gigant wyszukiwarek w końcu zniósł zakaz reklamowania giełd i portfeli w Google Ads. Zakaz ten obowiązywał od 2018 roku, czyli przez prawie trzy lata. Zgodnie z opublikowanym oświadczeniem, firma w sierpniu zaktualizuje swoją politykę produktów i usług finansowych. Wraz z aktualizacją, giełdy kryptowalut poznają wszystkie wymagania, które muszą spełnić, aby móc reklamować się za pośrednictwem platformy. Google już teraz poinformowało, że zniesienie ograniczeń będzie dotyczyć tylko uregulowanych platform. Co to znaczy, że platforma jest uregulowana? W oświadczeniu możemy przeczytać, że "uregulowana" giełda musi być prawidłowo zarejestrowana w:
(a) FinCEN jako firma świadcząca usługi finansowe oraz w co najmniej jednym stanie jako podmiot świadczący usługi przekazu pieniędzy; lub (b) podmiot bankowy zarejestrowany na poziomie federalnym lub stanowym.
Każda platforma musi też przestrzegać wszystkie odpowiednie przepisy, zarówno na poziomie stanowym, jak i federalnym. Co więcej, musi zapewnić zgodność swoich reklam i stron docelowych z zasadami Google Ads. Zniesienie ograniczeń póki co ma miejsce tylko dla usługodawców działających w Stanach Zjednoczonych. Niemniej jednak, pewne ograniczenia nadal obowiązują dla firm uruchamiających ICO, protokołów DeFi oraz wszelkich produktów powiązanych z handlem kryptowalutami. W marcu 2018 r., Alphabet - firma stojąca za Google - powołała się na "problemy prawne", które zmusiły ją do wdrożenia surowej polityki przeciwko krypto reklamom. YouTube, spółka zależna Google, w kwietniu 2020 roku stanęła przed sądem za umożliwienie promocji krypto scamów. 

Komentarze

Ranking giełd