FCA, czyli brytyjski organ nadzoru finansowego przekazał informację, że w okresie ostatnich miesięcy wszczął blisko 300 spraw dotyczących niezarejestrowanych firm kryptograficznych. Podejrzewa, że wiele z nich dopuszcza się oszustw.
Brytyjski Urząd do spraw Postępowania Finansowego (FCA)
oświadczył, że
prowadzi już 300 spraw, których przedmiotem są niezarejestrowane firmy kryptograficzne. Takie informacje FCA podało w czwartek. Wedle brytyjskiego organu nadzoru finansowego, w okresie między kwietniem a wrześniem ubiegłego roku mieszkańcy w Wielkiej Brytanii wysłali ok. 16 400 zapytań dotyczących oszustw związanych z kryptowalutami. W związku z tym, FCA zapowiedziało, że będzie używać narzędzi:
bardziej asertywnego nadzoru i działań egzekucyjnych.
Giełdy kryptograficzne, jak również firmy, które świadczą usługi związane z kryptowalutami
zobowiązane są do zarejestrowania się w Brytyjskim Urzędzie do spraw Postępowania Finansowego, by móc działać dla użytkowników zamieszkujących Wielką Brytanię.
Sarah Pritchard, dyrektor wykonawczy do spraw rynków w FCA, powiedziała:
Konsumenci muszą mieć pewność przy podejmowaniu decyzji inwestycyjnych, a dane, które opublikowaliśmy dzisiaj, pokazują, jak powszechne mogą być oszustwa. Przed inwestycją sprawdź, czy wiesz, z kim naprawdę masz do czynienia, sprawdź, czy są oni autoryzowani przez FCA i przeprowadź badania, aby zrozumieć ryzyko, które może się pojawić. Dowiedz się na stronie ScamSmart, jak uniknąć oszustw i uzyskaj wskazówki dotyczące bezpiecznego inwestowania na stronie InvestSmart.
Na początku 2021 roku FCA
wydała listę pięciu obaw, o których konsumenci powinni pamiętać, jeżeli mają do czynienia z kryptowalutami. FCA opublikowała również swoją strategię inwestycji konsumenckich.
Celem strategii jest przede wszystkim zapewnienie konsumentom zaufania do inwestowania oraz zapewnienie wysokiej jakości doradztwa w przystępnej cenie. W ocenie brytyjskiego organu nadzoru finansowego, to powinno prowadzić do mniejszej liczby oszukanych osób.
Nie tylko FCA
W Wielkiej Brytanii także inne organy regulacyjne podjęły działania skierowane przeciwko firmom kryptograficznym. Często przestrzeń kryptograficzna jest kojarzona z nielegalnymi transakcjami. W grudniu ubiegłego roku, Krajowy Urząd do spraw Standardów Reklamy zakazał reklam z kilku giełd kryptograficznych, nazywając
promocję m.in. oddziału Coinbase „wprowadzającą w błąd”.
Komentarze