FC Barcelona wybiera Spotify zamiast kryptowalutowych sponsorów

Hiszpański klub piłkarski FC Barcelona, znany również jako Barça, odrzucił oferty sponsorskie od różnych kryptowalutowych firm. Zamiast tego wybrał platformę streamingu muzyki - Spotify.

Barcelona odrzuca kryptowalutowy sponsoring

Według hiszpańskiej gazety Sport, klub piłkarski i jego prezes, Joan Laporta, odrzucił różne oferty sponsorskie od giełd i firm kryptowalutowych. Gazeta jako powód odrzucenia tych ofert podała "brak zaufania do sektora i brak solidności ekonomicznej propozycji sponsorskich". Choć Sport nie wskazał, które propozycje zostały odrzucone, wcześniej swoje oferty złożyły projekty Polkadot i giełda Binance. Polkadot miał zapłacić 110 milionów dolarów w ciągu pięciu lat. Kwota, którą zapłaciłoby Binance jest nieznana. Warto zauważyć, że z niektórych raportów wynikało, iż Barcelona zamierza prowadzić negocjacje z wieloma sponsorami na raz. Bardzo możliwe jest więc, że Polkadot i Binance nie należą do grona inwestorów odrzuconych przez klub piłkarski.

Konrakt podpisany ze Spotify

Teraz Barcelona zamyka umowę sponsorską z firmą zajmującą się streamingiem muzyki Spotify. Spotify zyska prawa do nazwy stadionu, a jej logo pojawi się na strojach zespołu, w tym na głównym zestawie drużyny, zestawie kobiet i zestawie treningowym. Według Sport, dokładna kwota transakcji ze Spotify nie jest jeszcze znana i prawdopodobnie będzie zależała od wyników piłkarzy. Inne źródła podają jednak, że Spotify zapłaci w ciągu trzech lat około 280 mln euro. Wcześniej FC Barcelona była sponsorowana przez japońską witrynę e-commerce Rakuten, która nawiasem mówiąc oferuje cyfrowy portfel z kilkoma kryptowalutowymi funkcjami. Ten sponsoring zakończył się w 2021 roku.

Komentarze

Ranking giełd