Dlaczego na Super Bowl nie ma już reklam kryptowalut? Jest kilka powodów

Jak co roku Amerykanie żyją niesamowitym wydarzeniem, jakim jest Super Bowl. Co wyróżnia jednak tegoroczną edycję? To, że nie pojawią się na niej żadne reklamy kryptowalut. Dlaczego? 
  • Super Bowl to wydarzenie, które ogląda ponad 100 mln Amerykanów.
  • W tym roku nie promuje się na nim już żadna kryptowalutowa firma.

Super Bowl bez reklam

W 2022 r. jednym z reklamodawców Super Bowl była nieistniejąca giełda kryptowalut FTX. Jak wiemy, ta upadła w atmosferze skandalu, co z pewnością nie zachęca do oferowania reklam rynkowi cyfrowych aktywów. W rozmowie z Fox Business dyrektor ds. marketingu Krakena, Mayur Gupta, wskazał jednak i na inne przyczyny tego, że na Super Bowl nie zobaczymy kryptoreklam.
Jeśli ostatnia fala marketingu kryptowalut skupiała się wyłącznie na szumie i FOMO (strachu przed przegapieniem), obecna fala musi być zakorzeniona w edukacji i świadomości istoty oraz prawdziwej propozycji wartości [rynku] kryptowalut jako ruchu, który przyniesie wolność finansową
- wskazał na inne podejście do promowania bitcoina. Do tego Super Bowl to wydarzenie, które oglądają głównie Amerykanie.
Super Bowl to wydarzenie przede wszystkim skoncentrowane na USA, a następna fala użytkowników kryptowalut będzie pochodzić z całego świata, nie tylko ze Stanów Zjednoczonych
– stwierdził. Ma rację i zapewne to ciekawe podejście do promowania rynku. Tyle że należy przy tym pamiętać, że SuperBowl oglądają masy (i to dosłownie) Amerykanów. Szacuje się, że w dniu 12 lutego rok temu rozgrywki obserwowało w TV aż 113 milionów widzów. Ok. 1 mln to osoby spoza USA.

ETF-y miały napędzić popyt na kryptowalutowe reklamy

Wcześniej spekulowano też, że po zatwierdzeniu 10 stycznia przez amerykańską Komisję Papierów Wartościowych i Giełd (SEC) 11 funduszy typu spot bitcoina (ETF) wiele firm będzie chciało wręcz promować tego typu produkty i oferować reklamy spółkom zarządzającym ETF-ami. Największy na świecie podmiot zarządzający aktywami, BlackRock, nie wykupił jednak dla siebie żadnych powierzchni reklamowych na SuperBowl, by promować w ten sposób ETF-y BTC. Zapewne powyższa sytuacja zmieni się za rok. Wtedy możemy móc mieć do czynienia z rozpędzoną hossą. //twitter.com/NateGeraci/status/1756126092329398611

Komentarze

Ranking giełd