Gigant mediów społecznościowych złożył pięć wniosków o rejestrację znaków towarowych dla swojego niedawno przemianowanego produktu płatniczego Meta Pay. Ich celem jest ochrona niedawno nabytej nazwy marki Meta "Meta Pay", a także powiązanych z nią logo i symboli odnoszących się do różnych produktów i usług związanych z kryptowalutami, w tym portfela kryptowalutowego, usługi handlowej i internetowego serwisu społecznościowego dla inwestorów. Wnioski o rejestrację znaku towarowego sugerują również, że Meta Pay chce dokonać zwrotu w kierunku usług związanych z pożyczaniem kryptowalut, kartami i inwestycjami. W dniu 11 maja Stephane Kasriel, lider działu fintech, ogłosił zmianę marki Facebook Pay na Meta Pay. We wpisie na blogu mogliśmy przeczytać:
Nie jest tajemnicą, że jesteśmy bardzo optymistycznie nastawieni do Web3 - zarówno technologii, jak i zasad, które obejmuje.Według Kasriela, firma chce wyjść poza tradycyjne płatności i zapewnić użytkownikom międzyplatformowe doświadczenie "jednego portfela". Powiedział on:
Jesteśmy na bardzo wczesnym etapie określania, jak może wyglądać doświadczenie z jednym portfelem i będziemy mieli więcej do powiedzenia w dalszej części prac. Na początku rozważamy, w jaki sposób można udowodnić, kim się jest i przenieść tę tożsamość do różnych doświadczeń w Metaverse; w jaki sposób można przechowywać posiadane dobra cyfrowe i zabrać je ze sobą, gdziekolwiek się jest; oraz w jaki sposób można płacić w prosty sposób i przy użyciu wybranej metody płatności, niezależnie od tego, czy jest to płatność na rzecz znajomego, czy też zakup od firmy lub twórcy.W zeszłym tygodniu dyrektor generalny Meta, Mark Zuckerberg, ogłosił, że firma rozpocznie testowanie NFT na Instagramie. W planach ma też dodanie tych samych funkcji na Facebooku.
Komentarze