Coinbase omyłkowo rozsyła powiadomienie o zresetowaniu 2FA

Coinbase wysłał wiadomości do około 125 000 użytkowników, omyłkowo powiadamiając ich, że ich ustawienia uwierzytelniania dwuskładnikowego (2FA) zostały zmienione.

Błąd Coinbase

Wiodąca amerykańska giełda kryptowalut Coinbase wysłała w piątek automatyczną wiadomość do dużej liczby swoich klientów, informując, że „twoje ustawienia weryfikacji dwuetapowej zostały zmienione”. Niestety, wiadomość została wysłana przez pomyłkę – według obliczeń Coinbase, 125 000 tych wiadomości zostało wysłanych (za pośrednictwem wiadomości e-mail i SMS-ów) do klientów, których ustawienia 2FA nie uległy zmianie. Coinbase twierdzi, że wiadomości dotyczące 2FA były wynikiem błędu wewnętrznego, a nie działalności hakerskiej. Część użytkowników sprzedała swoje aktywa kryptograficzne w panice, jak np. Don Pirtle, 53-letni emerytowany policjant, który powiedział CNBC, że był zaniepokojony, gdy w piątek otrzymał od firmy e-mail o zmianie jego dwuskładnikowego uwierzytelniania.
Byłem śmiertelnie przerażony. Skontaktowałem się z moją córką i jej chłopakiem. Zapytałem ich, czy powinienem sprzedać swoje krypto. Po namyśle stwierdziłem, że muszę to sprzedać, zanim stracę pieniądze. – powiedział Pirtle.
Tego dnia poszkodowany były policjant powiedział CNBC, że sprzedał kryptowaluty za 60 298 dolarów. Pomimo przeprosin Coinbase, wielu klientów pozbyło się swoich aktywów kryptograficznych, przy czym część z nich nie była w stanie uzyskać dostępu do aplikacji Coinbase przez kilka dni po incydencie. Giełda opublikowała swoje przeprosiny na subreddicie r/Coinbase 30 sierpnia w związku z mieszanymi reakcjami klientów.

Komentarze

Ranking giełd