Co dalej z płatnościami na X? Platforma Elona Muska pozwała reklamodawców

Platforma X (dawniej Twitter) dynamicznie rozwija swój system płatności, jednocześnie tocząc walkę prawną z reklamodawcami, co znacząco wpływa na jej przyszłość.
  • Platforma X pracuje nad systemem płatności, który może być uruchomiony wkrótce, zgodnie z wizją Elona Muska,
  • X pozwało koalicję branży reklamowej, oskarżając ją o nieuczciwe działania, które rzekomo doprowadziły do bojkotu reklamowego platformy.

Nowy system płatności na X

Platforma X w ostatnim roku prowadziła dynamiczną ekspansję, która może być znakiem, że zbliża się ona do wprowadzenia swojego systemu płatności. Niezależny badacz aplikacji, Nima Owji, ujawnił 5 sierpnia br., iż X opracowuje przycisk „płatności” dla swojego paska nawigacyjnego. Ma on umożliwić użytkownikom dostęp do sald, dokonywanie przelewów i przeprowadzanie innych transakcji. [embed]//twitter.com/nima_owji/status/1820521380410171611[/embed] Wpływowy programista Alex Finn potwierdził te informacje, twierdząc, że „płatności na X nadchodzą nieuchronnie. To zmieni X na zawsze”. Działania te wskazują, iż system płatności X może zostać wkrótce uruchomiony, co jest zgodne z wizją Elona Muska, który od czasu przejęcia platformy w 2022 r. dążył do przekształcenia X w „aplikację do wszystkiego”, gdzie usługi płatnicze stanowiłyby kluczowy element. [embed]//twitter.com/AlexFinnX/status/1820800168297415109[/embed] Na początku tego roku X ogłosiło plany wprowadzenia systemu płatności peer-to-peer (P2P) do połowy 2024 r. Firma ta poczyniła znaczne postępy w tym celu, szybko uzyskując licencje na przekazywanie pieniędzy w różnych stanach USA. W zeszłym miesiącu X otrzymało licencję w Północnej Dakocie, co zwiększyło ich liczbę do 33 stanów. Pomimo silnego pro-krypto stanowiska Elona Muska, nie ma żadnych przesłanek, iż platforma będzie obsługiwać płatności w wirtualnych walutach. Co ciekawe, miliarder konsekwentnie utrzymywał, że żadna z jego firm nie uruchomi swojego własnego tokena kryptograficznego.

Walka prawna z reklamodawcami

Równocześnie z rozwojem systemu płatności, X wniósł federalny pozew antymonopolowy przeciwko koalicji branży reklamowej i jej członkom, w tym CVS Health, Mars, Orsted i Unilever. W pozwie twierdzi się, że grupa ta wykorzystała swoje wpływy, aby niesprawiedliwie dyskryminować platformę X. Dyrektor generalna X, Linda Yaccarino, stwierdziła, iż domniemane nielegalne działania tych organizacji kosztują dawnego Twittera miliardy dolarów!
Ludzie są ranieni, gdy rynek idei jest podważany, a niektóre poglądy nie są finansowane w porównaniu z innymi, jako część nielegalnego bojkotu. Takie zachowanie jest plamą na wspaniałej branży i nie można na to pozwolić
[embed]//twitter.com/lindayaX/status/1820838134470328676[/embed] Ta akcja prawna jest następstwem znacznego spadku przychodów z reklam X od czasu przejęcia go przez Elona Muska w 2022 r. Marki stały się ostrożne w kwestii reklamowania się na tej platformie ze względu na kilka zmian na niej wdrożonych od tamtego czasu.

Komentarze

Ranking giełd