Blisko 3000 restauracji z sieci fast foodów Chipotle w Stanach Zjednoczonych przyjmuje już płatności w kryptowalutach.
Gigant fast foodów Chipotle to najnowszy partner Flexy. Prawie 3000 restauracji tej sieci akceptuje wszystkie 98 krypto, które obecnie obsługuje Flexa.
Wcześniejsze eksperymenty
Chipotle ma za sobą już krótkie eksperymenty z kryptowalutami. Na przykład, w kwietniu ubiegłego roku z okazji
Narodowego Dnia Burrito sieć rozdała
BTC o wartości 100 tysięcy USD wraz z darmowymi burrito. Gigant restauracyjny twierdził wówczas, że jest
pierwszą amerykańską marką restauracyjną oferującą kryptowaluty.
//twitter.com/FlexaHQ/status/1532036950785400833?s=20&t=nuKJulz072pqbZFkr_tCiQ
Chipotle współpracowało również z
byłym dyrektorem do spraw technologii Ripple, Stefanem Thomasem. Efektem współpracy było stworzenie gry, w której
nagrodą było burrito lub BTC o wartości do 25 tysięcy USD. Gra była parodią doświadczenia Stefana Thomasa, który zapomniał hasła do swojego kryptowalutowego portfela i w ten sposób stracił ponad 7 tysięcy BTC.
Jego krypto-portfel byłby dziś warty ponad 209 mln USD.
Nie tylko Chipotle...
Zainteresowanie aplikacjami kryptowalutowymi i światem
metaverse wykazały również inne popularne sieci fast foodów. Na przykład,
Burger King w listopadzie ubiegłego roku nawiązał współpracę z platformą handlową i rozdawał przy zakupie posiłków darmowe
DOGE, BTC i ETH.
Największa sieć fast foodów na świecie -
McDonald’s wypuściła pod koniec 2021 roku zestaw 188 niewymiennych tokenów (
NFT). W ten sposób sieć chciała uczcić 31. rocznicę swojego istnienia na chińskim rynku. NFT w postaci
Big Mac Rubik’s Cube były rozdawane pracownikom oraz klientom na zasadach loterii. Kolekcja nawiązywała kształtem do budynku chińskiej centrali McDonald’s. Wówczas dyrektor generalny w Chinach wyraził zadowolenie, że stali się pierwszą rodzimą marką, która wypuściła niewymienne tokeny.
Wydaje się jednak, że to nie koniec eksperymentów popularnej sieci fast foodów ze światem krypto. W lutym tego roku, McDonald’s złożył wiele wniosków o nadanie znaków towarowych, m.in. dotyczących wirtualnej restauracji z rzeczywistymi i wirtualnymi towarami w
metaverse.
Komentarze