Zainteresowanie detaliczne metaverse i NFT spadło do najniższego poziomu od 5 miesięcy
W zeszłym roku Facebook zmienił nazwę swojej firmy na Meta, chcąc stać się pionierem metaverse. Od tego czasu podsektor ten zyskał ogromną popularność. Z kolei NFT były bez wątpienia najgorętszym trendem roku 2021, który utrzymał się również w roku 2022. Obecnie jednak wydaje się, że zainteresowanie detaliczne obydwoma tematami zanika.
Dane z Google Trends są zazwyczaj dobrym wskaźnikiem zainteresowania detalicznego pewnymi tematami. W tym przypadku przyjrzymy się bliżej rocznemu wykresowi ilości wyszukiwań w Google dla słów kluczowych "metaverse" i "NFT" w skali globalnej.
Oto jak wygląda wykres wyszukiwań metaverse:
Tak wygląda ten sam wykres dla słowa NFT:
Widać, że zainteresowanie powróciło do poziomu z października ubiegłego roku, sprzed zimowej hossy, kiedy to wiele kolekcji osiągało szczyty cenowe.
Warto również zauważyć, że zainteresowanie klientów detalicznych sektorem kryptowalut ogólnie ostatnio nieco zmalało, co przełożyło się również na wymierny spadek wolumenu obrotów.
Komentarze