Visa uruchamia platformę Web3, która pomoże w rozwoju wielu firm

Gigant z rynku płatności od dawna brata się z sektorem Web3 oraz branżą kryptowalut. Nie dziwne więc, że dostrzegając potencjał tych technologii wprowadził nowe rozwiązanie, dzięki któremu wiele firm będzie mogło urozmaicić swoje oferty lojalnościowe dla swoich klientów.
  • Platforma Visa Web3 Loyalty Engagement Solution pozwala przedsiębiorstwom tworzyć specjalne programy nagradzania stałych klientów w zupełnie nowych formułach,
  • Dzięki nowej inicjatywie firmy mogą m.in. tworzyć cyfrowe portfele na blockchainach, w których będą przechowywane dane "zasoby" przyznawane w ramach programów lojalnościowych.

Programy lojalnościowe wchodzą na nowy level

Jak najlepiej sprawić, by zadowolony klient do nas wrócił i robił to regularnie w przyszłości? Proste, coś trzeba dać mu w zamian jako nagrody w programach lojalnościowych. Dziś każda "sieciówka" oferuje konsumentom karty lub aplikacje do zbierania punktów za dokonane zakupy towarów lub usług. Jednak co, jeśli dany target odbiorców chce czegoś więcej niż tylko "nagroda" za wydane pieniądz na poczet danego produktu czy usługi? Badania wskazują na to, że wielu klientów ewidentnie domaga się jakiś benefitów z tytułu angażowania się i wchodzenia w interakcję z markami. Dlatego właśnie z rozwiązaniem przychodzi romansująca od lat z sektorem Web3 firma Visa, która uruchomiła właśnie swoją platformę pilotażową Web3 Loyalty Engagement Solution. Jak wyjaśnia wiceprezes i globalna szefowa ds. rozwiązań wydawniczych w Visa - Kathleen Pierce-Gilmore - w trakcie ostatniej dekady firmy tak naprawdę dość opornie wprowadzały do swojej oferty programy nagród dla klientów, które opierałyby się o najnowsze trendy technologiczne i ewoluowały wraz z pojawianiem się kolejnych innowacji.
Wyobraźcie sobie, że zdobywacie unikalny cyfrowy przedmiot kolekcjonerski, czy to kupując bilety na wydarzenie sportowe, czy chociażby uczestnicząc w poszukiwaniu skarbów w rozszerzonej rzeczywistości
– tłumaczy Pierce-Gilmore. Co za tym idzie, różne vouchery na dane atrakcje będą mogły być przechowywane w portfelach Web3 na blockchainie, tak samo jak tokeny upoważniające nas do udziału w danej rozgrywce w świecie VR/AR.

Visa dobrze się czuje w sektorze Web3

Największy konkurent Mastercard na rynku kart płatniczych jak widać nie boi się zagłębiać w poznawanie nowych technologii i obcowanie z nimi. W październiku 2023 roku podczas konferencji Blockchain Economy Dubai Summit wiceprezes Visa -  Akshay Chopra - opowiadał o możliwościach, jakie otwiera dla firmy Web3. Przedsiębiorstwo współpracuje od kilku lat z dziesiątkami największych kryptowalutowych giełd, które wydają swoim użytkownikom specjalne karty Visa, którymi można płacić za w sklepach korzystając z posiadanego salda w cyfrowych aktywach. Sporym wydarzeniem minionego roku było także integracja blockchaina Solana z programem firmy dot. rozliczania transakcji w stablcoinach. Więcej na ten temat przeczytacie tutaj.

Komentarze

Ranking giełd