Twórcy topowej gry utopili pieniądze w metaverse. Popadli w kryzys finansowy

Firma stojąca za Fortnite - Epic Games - musiała zwolnić około 16% swoich pracowników. Ruch ten związany jest z “nieudaną” inwestycją w metaverse.
Wspomniane przedsiębiorstwo wydawało więcej pieniędzy, niż zarabiało. Kierowało się przy tym nierealistycznymi oczekiwaniami dotyczącymi przychodów związanych z metaverse.

Metaverse pociągnęło Epic Games na dno

Spółka stojąca za popularną internetową grą wideo Fortnite zmuszona została do podjęcia radykalnych kroków prowadzących do redukcji własnego personelu. 29 września br. informacja ta została podana przez dyrektora generalnego Epic Games - Tima Sweeney’a - w notatce wystosowanej do pracowników. Z oficjalnego komunikatu wynika, że w konsekwencji źle podjętych inwestycji wspomniane przedsiębiorstwo doszło do wniosku, iż zwolnienia są jedynym sposobem na to, aby ustabilizować jego finanse. Co więcej, sytuacja jest tak tragiczna, że firma ta musi dokonać ich już teraz i na dużą salę. [embed]//twitter.com/JakeSucky/status/1707476927026757733?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1707476927026757733%7Ctwgr%5E563124d4251875f213c7b9231290e0b1ecf5c88b%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fcointelegraph.com%2Fnews%2Fepic-games-fortnite-staff-cuts-unrealistic-metaverse-ambitions[/embed] Choć początkowo Tim Sweeney łudził się, że można rozwiązać ów problem w inny sposób, finalnie Epic Games nie opracował lepszego planu na wyjście z tarapatów, w które wpędził się wiąząc duże nadzieje z metaverse. Wspomniane 16% zwolnień dotyczy aż 870 pracowników. Osoby te dostaną jednak odprawę w postaci 6-miesięcznego wynagrodzenia.

Duże zmiany wprowadzane w firmie

Tim Sweeney powiedział, iż kolejne 250 pracowników również niebawem opuści Epic Games. Wynika to z tego, że firma ta ma zamiar sprzedać niedawno przejęty muzyczny sklep internetowy - Bandcamp oraz odłączyć się od platformy wspierającej ekosystem mediów cyfrowych dla młodzieży na całym świecie - SuperAwesome. Dyrektor generalny Epic Games wspomniał także o rozwoju programu Fortnite Creator, który ma dwie strony medalu. Pozytywnym aspektem jest to, iż spopularyzował on ekosystem pozwalający graczom na tworzenie oraz sprzedawanie różnych komponentów w grze. Obok przyniosło to jednak niższe marże, co doprowadziło do poważnej zmiany strukturalnej w ekonomii przedsiębiorstwa.

Komentarze

Ranking giełd