The Sandbox zebrał 93 miliony dolarów na rozszerzenie metaversu

Platforma gier z siedzibą w Hongkongu, The Sandbox, zebrała 93 miliony dolarów w rundzie finansowania serii B prowadzonej przez SoftBank.

Metaverse od The Sandbox

Szum wokół Metaverse może być najwyższy w historii po ostatniej zmianie nazwy firmy macierzystej Facebooka na „Meta”. Niedługo po tej informacji jedna z najbardziej oczekiwanych gier metaverse The Sandbox ogłosiła , że pozyskała 93 miliony dolarów w ramach finansowania serii B w rundzie prowadzonej przez SoftBank's Vision Fund 2. W ciągu zaledwie 4 dni cena natywnego tokena projektu — SAND wzrosła o 250%, przy czym token bliźniaczego projektu MANA wzrósł o 300%.  Zgodnie z zapowiedzią, The Sandbox za pomocą funduszy ma na celu przyspieszenie rozwoju otwartego metaverse'u za pomocą gier, występów na żywo i doświadczeń społecznościowych, jednocześnie wspierając więcej twórców i angażując więcej marek. Sama gra nie jest jeszcze dostępna, a wersja alfa ma się ukazać przed końcem roku. Jednak gra wygenerowała już ponoć około 144 miliony dolarów ze sprzedaży 12 000 unikalnych wirtualnych działek.
Wierzymy, że The Sandbox buduje otwarty metawszechświat, odblokowując nowe możliwości gospodarcze, umożliwiając ludziom tworzenie i zarabianie na swoich dziełach, od awatarów i budynków po gry i przedmioty kolekcjonerskie. - podkreślił Aaron Wong, inwestor w SoftBank.
The Sandbox jest znany ze współpracy z ponad 165 markami i twórcami w tym m.in. ze Snoop Dog'iem, The Walking Dead, Smerfami, Atari, czy CryptoKitties w celu stworzenia wersji ich światów i postaci na platformie. A takie firmy i osobistości jak: Binance, Bored Ape Yacht Club, Socios, bracia Winklevoss i CoinMarketCap kupili cyfrową ziemię w grze, co podkreśla potencjał inwestycyjny w tego rodzaju działaniach.

Komentarze

Ranking giełd