Główny regulator Tajlandii zaostrzy przepisy dotyczące kryptowalut. Skupia się na ochronie inwestorów i podkreśla znaczenie ściślejszej kontroli reklam.
Regulatorzy finansowi w Tajlandii wyrazili swoje zaniepokojenie ostatnimi trendami obserwowanymi w reklamach kryptowalut. Chodzi m.in. o wykorzystanie do promocji "finfluencerów" (influencerzy zajmujący się tematyką finansową), którzy mogą wprowadzać odbiorców w błąd co do ryzyka inwestycyjnego.
Jak podaje Bangkok Post, branża aktywów cyfrowych jest bardzo podatna na takie działania i z tego powodu wymaga nadzoru. Regulator zobowiązał się zatem do poprawy przepisów, aby były skuteczniejsze w nadzorowaniu branży i zwiększyły ochronę inwestorów przez odpowiednie zarządzanie reklamami i promocjami, zapobieganie konfliktom interesów oraz wzmacnianie bezpieczeństwa cybernetycznego.
Ruch ten jest również następstwem globalnych nacisków regulacyjnych spowodowanych upadkiem giełdy FTX:
Ostatnie wydarzenia odzwierciedlają podatność branży aktywów cyfrowych i brak odpowiedniego nadzoru - zuważa Bangkok Post.
Komentarze