Vitalik Buterin będący współzałożycielem drugiej co do wielkości kryptowaluty wyraził obawy co do kwestii związanych z prywatnością w nowoczesnych samochodach. Mowa tu o pojazdach połączonych z siecią.
- Współzałożyciel wyraził obawy dotyczące prywatności w nowoczesnych samochodach, zaznaczając, że wszystkie 25 marek pojazdów ocenionych przez badaczy miało poważne braki w ochronie danych osobowych,
- Raport wskazuje, iż dane gromadzone przez te "komputery na kołach" są często wykorzystywane nie tylko do obsługi pojazdów, lecz także do celów marketingowych, biznesowych, a nawet są one przekazywane agencjom rządowym.
Vitalik Buterin komentuje kwestie związane z prywatnością
Znany rosyjsko-kanadyjski programista będący twarzą projektu Ethereum odniósł się do raportu opracowanego przez badaczy - Jena Caltridera, Mishy’a Rykova i Zoë MacDonald - w którym zwrócili oni uwagę na istotne problemy związane z prywatnością w dzisiejszych pojazdach. Vitalik Buterin uznał, iż aspekty technologii motoryzacyjnej mogą być często pomijane.
[embed]//twitter.com/VitalikButerin/status/1750702107613696118[/embed]
Współzałożyciel ETH zaznaczył, że wszystkie z 25 ocenianych marek samochodów otrzymały etykietę ostrzegawczą dot. poważnych braków w zakresie prywatności.
Te nowoczesne pojazdy często opisywane są, jako “komputery na kołach”. Gromadzą one nadmierną ilość danych osobowych. Dotyczy to m.in. informacji o lokalizacji, po nawyki związane z jazdą, a nawet wywnioskowanie cech osobistych.
Niepokojące staje się to, iż dane te są wykorzystywane nie tylko do obsługi pojazdów, ale także do celów marketingowych oraz biznesowych. Ponadto większość marek samochodowych udostępnia je lub sprzedaje. Co więcej, raport wskazuje, że około 56% z nich przekazuje te informacje agencjom rządowym na żądanie.
Co z równowagą między postępem technologicznym a prywatnością?
Po poruszeniu tematu przez Vitalika Buterina wśród społeczności rozbrzmiała dyskusja na temat równowagi między postępem technologicznym a prywatnością. Nie ulega wątpliwości, iż ten alarmujący poziom gromadzenia i udostępniania danych przez marki samochodowe, wzbudził poważne obawy dot. prywatności zarówno wśród konsumentów, jak i ekspertów.
Podczas gdy część osób oskarżyła współzałożyciela Ethereum o negowanie technologii, inni wyrazili zainteresowanie modernizacją klasycznych samochodów, aby uniknąć współczesnych problemów.
Choć Vitalik Buterin osobiście popiera różne nowe technologie, krytykuje on rozwiązania, które zagrażają prywatności.
Komentarze