Sztuczna inteligencja zoptymalizuje logistykę i szybkość dostaw od Amazon

Amazon jest kolejną firmą, która zamierza w pełni wykorzystać sztuczną inteligencję do swoich działań. Jednym z głównych priorytetów wykorzystania AI ma być przyspieszenie dostaw poprzez zmniejszenie odległości między produktami a klientami. Jak ma to wyglądać w praktyce?
W udzielonym wywiadzie 15 maja dla stacji CNBC, Stefano Perego, czyli wiceprezes ds. klientów i globalnych usług operacyjnych, stwierdził, że sztuczna inteligencja odgrywa ważną rolę w wielu aspektach działalności firmy Amazon. Jednym z kluczowych obszarów jest transport, w tym mapowanie i planowanie tras z uwzględnieniem zmiennych, takich jak pogoda. Innym obszarem jest pomoc klientom w wyszukiwaniu odpowiednich produktów na platformie Amazona. Obecnie jednak priorytetowym obszarem dla firmy jest wykorzystanie sztucznej inteligencji do określenia miejsca lokowania zapasów.
Jestem pewien, że wszyscy znają szeroki asortyment produktów, jaki oferujemy naszym klientom. Można sobie wyobrazić, jak złożonym problemem jest podjęcie decyzji, gdzie umieścić dane zapasy w taki sposób, aby zmniejszyć odległość od klienta i przyspieszyć dostawę
– powiedział Perego.

Amazon chce skrócić czas dostawy

Amazon koncentruje się na tak zwanej „regionalizacji”, w ramach której zamierza wysyłać produkty z magazynów znajdujących się najbliżej klientów, a nie z innej części kraju. Wymaga to jednak technologii, która jest w stanie analizować dane i wzorce w celu przewidywania, na jakie produkty będzie popyt i gdzie. To właśnie pole do popisu dla sztucznej inteligencji. Jeśli produkt będzie blisko klienta, firma Amazon będzie mogła realizować dostawy tego samego lub następnego dnia, podobnie jak w przypadku usługi Prime. Według Perego w Stanach Zjednoczonych ponad 76% produktów zamawianych na platformie Amazon jest dostarczane z centrów realizacji zamówień w regionie klienta. W swych centrach realizacji zamówień Amazon wykorzystuje również roboty, które pomagają w wykonywaniu powtarzalnych zadań, takich jak podnoszenie ciężkich paczek. Firma twierdzi, że 75% zamówień klientów Amazon już teraz jest częściowo obsługiwanych przez robotykę.

Komentarze

Ranking giełd