Sztuczna inteligencja ulepszy dziennikarstwo! OpenAI łączy siły z gigantem mediów

Czy nowe narzędzia, takie jak AI, mogą podnieść dziennikarstwo na wyższy poziom? O tym na własnej skórze chce przekonać się jeden z największych koncernów wydawniczych w Europie.
Axel Springer rozpoczął współpracę z OpenAI - wiodącą firmą stojącą za popularnym chatbotem - ChatGPT.

Dziennikarstwo wzmocnione sztuczną inteligencją

Dyrektor generalny Axel Springer - Mathias Dopfner - powiedział iż w ramach najnowszego partnerstwa użytkownicy ChatGPT uzyskają dostęp do podsumowań wybranych treści informacyjnych ze zróżnicowanego portfolio medialnego należącego do jego firmy. Obejmuje to również treści płatne. Przedsiębiorstwo OpenAI będzie mogło wykorzystywać informacje pochodzące z kanałów medialnych od znanego wydawcy do trenowania swoich nowych modeli sztucznej inteligencji. Z kolei Axel Springer będzie używał GPT-4 do polecania treści i odpowiadania na zapytania użytkowników. Wspomniane wydawnictwo odpowiada za takie marki na rynku mediowym, jak Politico, Business Insider czy Rolling Stone. Zgodnie z oficjalnym komunikatem wspomniana integracja wpłynie na przejrzystość i głębsze zaangażowanie poprzez zapewnienie atrybucji i linków do pełnych artykułów. Partnerstwo to zostało skomentowane także przez dyrektora operacyjnego OpenAI - Brada Lightcapa. Wyjaśnił on, iż jego firma jest głęboko zaangażowana we współpracę z wydawcami oraz twórcami z całego świata. Taka integracja przynosi korzyści zarówno dla przedsiębiorstw, jak i społeczności. Ta bowiem zyskuje nowe sposoby dostępu do wysokiej jakości treści informacyjnych w czasie rzeczywistym za pośrednictwem narzędzi bazujących na sztucznej inteligencji.

Wyzwania związane z AI

Oprócz swoich zalet sztuczna inteligencja ma też i wady. Najwięcej obaw powstaje wokół możliwości szerzenia za jej pomocą dezinformacji. Potwierdzają to badania przeprowadzone przez Ipsos Global. Wykazały one, że 74% respondentów z całego świata wierzy, iż AI ułatwi tworzenie realistycznych fałszywych wiadomości. Oczywiście pod uwagę jest brana również możliwość wykorzystania sztucznej inteligencji do walki z dezinformacją. Ujawnia się to w przypadku narzędzi tj. AI Fact Checker i integracja GPT-4 przez Microsoft z przeglądarką Edge. Choć wykorzystanie sztucznej inteligencji może przynieść wiele korzyści, niewątpliwie w przypadku dziennikarstwa wciąż potrzebny jest nadzór ludzki.

Komentarze

Ranking giełd