Solana podała przyczynę zastoju w zeszłym tygodniu

Deweloperzy Solany opublikowali wstępny raport na temat przyczyn awarii na dużą skalę.

Problem z Solaną (SOL)

Po tym, jak cena natywnego tokena projektu Solana (SOL) wzrosła pięciokrotnie, w projekt 14 września uderzył poważny problem, która spowodował przejście blockchainu sieci w tryb offline na około 17 godzin. Według raportu sieć wróciła do pełnej funkcjonalności w niecałe 24 godziny i żadne środki nie zostały utracone, jednak użytkownicy sieci zostali zostawieni z wieloma pytaniami odnośnie problemu. Zastój rozpoczął się wraz z uruchomieniem oferty na DEXie hostowanym na Solanie. W tym przypadku IDO dotyczyło Grape Protocol, powszechnie używanego zestawu narzędzi Solana dla programistów DeFi. Sieć została przytłoczona transakcjami generowanymi przez boty, które najwyraźniej próbowały utorować sobie drogę do sukcesu w ofercie tokenów. Według programistów przepełniona pamięć doprowadziła do awarii „wielu walidatorów”, spowolnienia i ostatecznie zatrzymania sieci. Natychmiast po ponownym uruchomieniu 15 września programiści Solana wyjaśnili, że transakcje przepełniły kolejkę przetwarzania, a brak priorytetyzacji wiadomości krytycznych doprowadził do rozwidlenia sieci. W raporcie jednak użyto słów, które świadczą o tym, że realnym problemem mógł być atak DDoS. Szczegółowy raport pojawi się w nadchodzących tygodniach.

Komentarze

Ranking giełd