W komunikacie Komisji możemy przeczytać:
Nie przyznając się ani nie zaprzeczając ustaleniom SEC, NVIDIA zgodziła się na nakaz zaprzestania działalności i zapłacenia kary w wysokości 5,5 miliona dolarów.Nvidia zaczęła wspominać o wydobywaniu kryptowalut i jego wpływie na swoją działalność producenta oryginalnego sprzętu (OEM) już w sierpniu 2017 roku. W swoim kwartalnym sprawozdaniu za trzy miesiące zakończone 30 lipca 2017 roku firma napisała:
Nasze przychody OEM z komputerów PC wzrosły o około 200% głównie z powodu dużego popytu na produkty GPU przeznaczone do wykorzystania w górnictwie kryptowalut.Zauważyła też wówczas, że przychody z produktów GPU GeForce wzrosły o 90% z powodu ich popularności wśród górników kryptowalut. Nie wspomniała jednak, że jej biznes gier również skorzystał na popularności wśród górników kryptowalut. Kristina Littman, szefowa jednostki ds. cyberbezpieczeństwa w SEC stwierdziła:
Błędy informacyjne firmy Nvidia pozbawiły inwestorów kluczowych informacji pozwalających ocenić działalność firmy na kluczowym rynku. Wszyscy emitenci, w tym ci, którzy wykorzystują możliwości związane z nowymi technologiami, muszą mieć pewność, że ujawniane przez nich informacje są terminowe, kompletne i dokładne.
Nvidia i wydobywanie kryptowalut
W 2018 r. karta graficzna Nvidia GeForce GTX 580, która była sprzedawana z myślą o graczach, stała się popularna wśród górników kryptowalut. Jednak firma wciąż miała wątpliwości co do wpływu wydobywania kryptowalut na swoją sprzedaż. W listopadzie tego samego roku, po spadku popytu na karty graficzne, dyrektor generalny firmy Jensen Huang stwierdził, że nie da się ocenić, jaka część jej sprzętu jest wykorzystywana przez górników. W wywiadzie dla VentureBeat powiedział on:Chodzi mi o to, że po prostu nie wiemy - kiedy analizujemy to, co postrzegamy jako naszą własną sprzedaż i jaki jest procent Bitcoina w naszej sprzedaży, nie wiemy, ile zapasów AMD wepchnęło do kanału. Nie mamy możliwości, aby to obliczyć.W raporcie kwartalnym złożonym 18 maja 2018 r., dotyczącym trzech miesięcy zakończonych 29 kwietnia tego roku, NVIDIA przypisała wzrost przychodów eSportowi.
Przychody z działalności związanej z procesorami graficznymi wyniosły 2,77 mld USD, co oznacza wzrost o 77% w stosunku do roku poprzedniego i wzrost o 12% w ujęciu sekwencyjnym, na co wpływ miały gry i centra danych. Przychody z gier wzrosły o 68% w stosunku do roku ubiegłego i spadły o 1% w ujęciu kwartalnym. Wzrost przychodów z kart graficznych dla graczy był napędzany przez popyt ze strony graczy uprawiających eSport, dynamikę gatunku Battle Royale oraz gier kinowych AAA.
Komentarze