Sztuczna inteligencja chce zabrać pracę copywriterom, urzędnikom, a teraz jeszcze... influencerom. Firma Douglas w swojej nowej kampanii promującej maskarę ma wykorzystać Meta Queen. To modelka, którą wygenerowała AI.
- Douglas nie chce już żywych modelek!
- Firma w nowej reklamie użyła postaci wygenerowanej przez AI. Jest jednak jeden problem.
Sztuczna inteligencja w reklamie
Douglas zachował się sprytnie. Przynajmniej na papierze. Postanowił stworzyć reklamę na miarę XXI wieku. Nie pojawia się w niej żywa modelka, ale postać wygenerowana przez AI. Całość wyszła tak:
//www.youtube.com/watch?v=Y4IfSG9XijU&embeds_referring_euri=https%3A%2F%2Fgeekweek.interia.pl%2Ftechnologia%2Fsztuczna-inteligencja%2Fnews-pierwsza-taka-reklama-w-polsce-zatrudniono-influencerke-stwo%2C&source_ve_path=MjM4NTE&feature=emb_title
Teoretycznie koncepcja jest ok. Problem w tym, że Meta Queen wygląda... creepy. A przynajmniej według autora tych słów. Niestety "sztucznointeligenta" modelka promieniuje sztucznością (w końcu, jak miałaby naturalnością!). Pytanie, jak koncept odbiorą klientki sieci.
Ewa Sadowska, Head of Marketing Communications, traktuje to wszystko nie tylko jako test, ale początek nowego trendu.
Krajobraz influencer-marketingu stale ewoluuje, a ostatnio pojawił się nowy trend - influencerzy AI. I choć wiemy, że we współpracach influencerskich autentyczność i wiarygodność to podstawa, chcąc iść o krok dalej, testowo postawiliśmy na współpracę z wirtualną postacią
- powiedziała Interii.
Liczymy na to, że zaangażowanie do kampanii Meta Queen, będzie ciekawym początkiem dla innowacyjności i kreatywności w komunikacji nowości w branży beauty
- dodała.
Za kampanią reklamową stoi dom produkcyjny
TRUSKAVKA, zaś za kreację postaci modelki odpowiada agencja
MullenLowe Warsaw. Z kolei za realizację odpowiedzialny był
Krzysztof Kujawski (virtual video director). Całą kampania będzie się składać z serii animacji, za które odpowiada
Saatchi x Saatchi.
Sztuczna inteligencja zabierze ludziom pracę?
Powraca więc temat, czy
AI zabierze ludziom pracę. W tym przypadku modelkom. Copywriterom, których miała pozbawić źródła utrzymania, raczej pomaga. To samo tyczy się dziennikarzy. Graficy nadal mają też zlecenia, a prace wizualne wykonane przez AI bywają nierzadko źródłem kpin.
Wątpliwe, by nowa technologia zabrała chleb także ludzkim modelom i modelkom. Przynajmniej w dającej się przewidzieć perspektywie. Za ponad dekadę możemy bowiem obudzić się w realiach znanych z "Łowcy androidów".
Komentarze