Polacy wypuścili pierwszą reklamę, w której występuje postać wygenerowana przez sztuczną inteligencję (AI)

Sztuczna inteligencja chce zabrać pracę copywriterom, urzędnikom, a teraz jeszcze... influencerom. Firma Douglas w swojej nowej kampanii promującej maskarę ma wykorzystać Meta Queen. To modelka, którą wygenerowała AI.
  • Douglas nie chce już żywych modelek!
  • Firma w nowej reklamie użyła postaci wygenerowanej przez AI. Jest jednak jeden problem.

Sztuczna inteligencja w reklamie

Douglas zachował się sprytnie. Przynajmniej na papierze. Postanowił stworzyć reklamę na miarę XXI wieku. Nie pojawia się w niej żywa modelka, ale postać wygenerowana przez AI. Całość wyszła tak: //www.youtube.com/watch?v=Y4IfSG9XijU&embeds_referring_euri=https%3A%2F%2Fgeekweek.interia.pl%2Ftechnologia%2Fsztuczna-inteligencja%2Fnews-pierwsza-taka-reklama-w-polsce-zatrudniono-influencerke-stwo%2C&source_ve_path=MjM4NTE&feature=emb_title Teoretycznie koncepcja jest ok. Problem w tym, że Meta Queen wygląda... creepy. A przynajmniej według autora tych słów. Niestety "sztucznointeligenta" modelka promieniuje sztucznością (w końcu, jak miałaby naturalnością!). Pytanie, jak koncept odbiorą klientki sieci. Ewa Sadowska, Head of Marketing Communications, traktuje to wszystko nie tylko jako test, ale początek nowego trendu.
Krajobraz influencer-marketingu stale ewoluuje, a ostatnio pojawił się nowy trend - influencerzy AI. I choć wiemy, że we współpracach influencerskich autentyczność i wiarygodność to podstawa, chcąc iść o krok dalej, testowo postawiliśmy na współpracę z wirtualną postacią
- powiedziała Interii.
Liczymy na to, że zaangażowanie do kampanii Meta Queen, będzie ciekawym początkiem dla innowacyjności i kreatywności w komunikacji nowości w branży beauty - dodała.
Za kampanią reklamową stoi dom produkcyjny TRUSKAVKA, zaś za kreację postaci modelki odpowiada agencja MullenLowe Warsaw. Z kolei za realizację odpowiedzialny był Krzysztof Kujawski (virtual video director). Całą kampania będzie się składać z serii animacji, za które odpowiada Saatchi x Saatchi.

Sztuczna inteligencja zabierze ludziom pracę?

Powraca więc temat, czy AI zabierze ludziom pracę. W tym przypadku modelkom. Copywriterom, których miała pozbawić źródła utrzymania, raczej pomaga. To samo tyczy się dziennikarzy. Graficy nadal mają też zlecenia, a prace wizualne wykonane przez AI bywają nierzadko źródłem kpin. Wątpliwe, by nowa technologia zabrała chleb także ludzkim modelom i modelkom. Przynajmniej w dającej się przewidzieć perspektywie. Za ponad dekadę możemy bowiem obudzić się w realiach znanych z "Łowcy androidów".

Komentarze

Ranking giełd