CTO Nokia Oceania - Robert Joyce powiedział w komentarzu dla Cointelegraph, że firma uruchomiła dwa laboratoria, aby zbadać możliwości metaverse. Jedno z nich ma siedzibę w Sydney, a drugie w Dortmundzie. W tych ośrodkach powstał mini browar, a pracownicy obu laboratoriów wspólnie pracują nad opanowaniem sztuki przyrządzania chmielowego napoju.
Tak naprawdę robią razem eksperymenty, warzą piwo, zmieniają temperaturę, okres fermentacji, objętość, recepturę i inne.Większość tych badań odbywa się w przestrzeni wirtualnej, przy użyciu zestawu AR. W ten sposób symulują proces, doskonaląc go i zdobywając doświadczenie.
Nie tylko samo piwo
Nokia ma jeszcze jeden projekt w Australii. Firma wykorzystuje metaverse do doradzania technikom samolotów Cessna:Wyobraź sobie, że masz przed sobą samolot. I ten sam model, ale tylko wirtualny, stoi przed instruktorem. Musisz coś naprawić, a w twoim uchu słychać głos eksperta, który cię poprowadzi.Są jednak wyzwania. Według Joyce'a, technologia ta jest w powijakach. Metaverse konsumenckie raczej nie odmieni świata przed końcem dekady, ale tego samego nie można powiedzieć o przemyśle i logistyce.
Komentarze