Nike chce wejść w Metaverse

Firma Nike złożyła siedem zgłoszeń dotyczących znaków towarowych, przygotowując się do wejścia w metaverse.

Najpierw Facebook, teraz Nike?

Gigant odzieżowy postawił pierwsze kroki w metawersie. Firma z Oregonu zgłosiła w tym tygodniu kilka nowych znaków towarowych, które wskazują na jej zamiar produkowania i sprzedawania wirtualnych butów i odzieży marki Nike. Dodatkowo Nike Inc ujawniła wirtualny świat wzorowany na swojej siedzibie w grze Roblox, stając się jedną z pierwszych dużych marek, które wkroczyły do ​​metaverse. Firma nie odpowiedziała od razu na prośbę o komentarz na temat swoich planów na przyszłość. Jednak ludzie zaznajomieni ze strategią firmy twierdzą, że metaverse jest priorytetem dla marki, a konsumenci mogą spodziewać się większej liczby wdrożen wirtualnych produktów w nadchodzących miesiącach. Oprócz próśb o znaki towarowe, Nike szuka również personelu w przestrzeni. Zgodnie z wyszukiwaniem ofert pracy, firma niedawno opublikowała oferty pracy dla wirtualnego projektanta materiałów obuwia i innych ról związanych z wirtualnym projektowaniem. To nie pierwsza wyprawa marki do wirtualnego świata. W maju 2019 roku marka Jordan nawiązała współpracę z Fortnite, gdzie postacie z gry nosiły buty marki Nike. Firma współpracowała również z platformą gier online Roblox. Wcześniej nie były to jednak produkty oparte na blockchainie. W roku finansowym kończącym się 31 maja 2021 roku firma Nike poinformowała, że jej przychody wzrosły o 19% do 44,5 miliarda dolarów w ciągu roku. Z kolei według firmy badawczej Strategy Analytics, globalny rynek metaverse ma osiągnąć 6,16 miliarda dolarów w 2021 roku i 41,62 miliarda dolarów do 2026 roku, stąd też zainteresowanie ze strony Nike.

Komentarze

Ranking giełd