Mercadolibre, największa platforma e-commerce w Ameryce Łacińskiej, po kilku udanych doświadczeniach zwiększa swą obecność w branży kryptowalutowej. Zgodnie z informacją przekazaną przez jednego z członków zarządu, w ciągu najbliższych tygodni firma uruchomi usługę kupna, sprzedaży i przechowywania kryptowalut, początkowo dostępną dla klientów w Brazylii.
- Poświęciliśmy mnóstwo czasu na naukę, zanim zdecydowaliśmy się wkroczyć w kryptowaluty. Ta branża ma potencjał transformacyjny i otwiera przed nami nową drogę – powiedział Tulio Oliveira, wiceprezes MercadoPago. Pomysł firmy opiera się na eksploracji brazylijskiej sceny kryptowalutowej, a następnie rozszerzeniu swoich usług na inne kraje. Portfel kryptowalutowy jest zaawansowany technicznie i przeszedł fazę beta bez większych problemów.
Usługa może być zintegrowana z MercadoPago
Platforma Mercadolibre została założona w Argentynie, jednak decyzja o rozpoczęciu działalności w Brazylii nie jest przypadkowa. Z prawie 11 milionami użytkowników, Brazylia jest głównym rynkiem firmy. Ponadto Brazylia ma najsilniejszą gospodarkę w regionie i jest krajem stosunkowo przyjaznym kryptowalutom. Niedawny sondaż ujawnił, że 48% populacji to zwolennicy bitcoina.
MercadoPago to fintechowy oddział Mercadolibre. Obecnie firma oferuje kilka usług dla klientów bankowych i niebankowych w Brazylii, takich jak karty kredytowe, karty debetowe, punkty sprzedaży i portfel cyfrowy. Nie podano żadnych dalszych szczegółów na temat usługi kryptowalutowej, jednak możliwe jest, że zostanie ona zintegrowana z platformą Mercadopago.
Kryptowalutowa brama dla 200 mln użytkowników
Branża kryptowalutowa nie jest obca gigantowi e-commerce. W maju 2021 roku firma ujawniła, że nabyła bitcoiny o wartości 7,8 mln USD. Podobnie firma MercadoPago była jednym z członków założycieli niesławnego Stowarzyszenia Libra, inicjatywy kryptowalutowej napędzanej przez Facebooka, która nie odniosła sukcesu.
Usługa MercadoLibre otworzy drzwi do świata kryptowalut dla ponad 10 milionów nowych użytkowników w Brazylii i ponad 200 milionów użytkowników w całej Ameryce Łacińskiej.
Komentarze