McDonald’s promuje memecoiny? Nie, to hackerzy przejęli konto fast foodu

Hakerzy włamali się na konto McDonald’s na Instagramie. Zaczęli promować memecoina inspirowanego maskotką firmy, na czym zarobili ponad 700 000 USD w kryptowalucie SOL.
  • Cyberprzestępcy włamali się na konto McDonald’s na Instagramie.
  • Promowali sprzedaż memecoina, na czym zarobili ponad 700 000 USD. Memecoin był inspirowany maskotką firmy.
  • Obecnie wszystko wróciło do normy.

McDonald’s padł ofiarą hakerów

Ktoś włamał się na oficjalną konto McDonald’s na Instagramie. Stało się to 21 sierpnia. Haker (lub hakerzy) promowali i sprzedawali w ten sposób memecoina „Grimace”. To token inspirowany fioletową maskotką sieci restauracji, który jest oparty na blockchainie Solany. //twitter.com/timo_bult/status/1826284191115530600 Mimo miłego wyglądu fioletowy jegomość okazał się groźnym drapieżnikiem. W postach hakerzy opisali memecoina  jako „eksperyment McDonald’s na Solanie”. Konto najsłynniejszego producenta hamburgerów na globie obserwuje  5,1 miliona osób. Nie powinno być zaskoczeniem, że część z nich nabrała się na scam. Według danych Bubblemaps, haker najpierw użył deployer pump.fun, aby przejąć 75% całkowitej podaży tokena Grimace, jaka jest w obiegu, a następnie rozdzielił ją na około 100 różnych portfeli. Po postach, jakie pojawiły się na oficjalnym koncie McDonald’s, łączna wartość memecoina GRIMACE wzrosła z kapitalizacji rynkowej na poziomie z kilku tysięcy dolarów do nawet 25 milionów USD. I to w ciągu 30 minut (dane DexScreener). Potem jednak cena tokena gwałtownie spadła. Stało się tak, gdy haker pozbył się swoich coinów.

Źródło: //dexscreener.com

Jednocześnie hakerzy uciekli z około 700 000 USD w SOL. Zapewne znalazła się grupa inwestorów, którzy zaufali McDonald's, a dokładniej przestępcom, którzy podszyli się pod sieć. Po ataku haker edytował również sekcję "bio" strony McDonald's, aby pochwalić się swoim wyczynem - tym, że zarobił 700 000 USD.

Wszystko wraca do normy

Oczywiście ostatecznie McDonald's odzyskał swoje konto na Instagramie i wszystko wróciło do normy. Tylko niesmak pozostał. Firma przekazał serwisowi New York Post, że jest świadoma „odosobnionego incydentu”, który dot. jego konta w mediach społecznościowych.
Rozwiązaliśmy problem na tym koncie i przepraszamy naszych fanów za wszelkie obraźliwe treści opublikowane w tym czasie
— przekazał McDonald’s.

Komentarze

Ranking giełd