Matt Damon wyjaśnia swój udział w reklamie Crypto.com

Hollywoodzki gwiazdor Matt Damon po długim milczeniu wypowiedział się na temat powodów, które stały za jego udziałem w niesławnej reklamie giełdy kryptowalut Crypto.com „Fortune Favors the Brave”. Swego czasu reklama była przedmiotem wielu kpin.
W rozmowie z dziennikarzami Associated Press 27 marca podczas premiery swojego nowego filmu Damon wydawał się nieco speszony, gdy wyjaśniał powody udziału w reklamie. Aktor przyznał, że w dużej mierze było to związane z jego inicjatywą na rzecz czystej wody pod nazwą Water.org, która przeżywała problemy finansowe.
- Mieliśmy bardzo trudny rok w Water.org, a ja zrobiłem tę reklamę, próbując zebrać pieniądze na potrzeby organizacji – wyjaśnił Damon.
Damon założył projekt poświęcony czystej wodzie w 2009 roku, a pomagał mu w tym inżynier i filantrop Gary White. Celem inicjatywy jest zwiększenie dostępu do czystej wody na całym świecie poprzez udzielanie małych pożyczek, które finansują zakup i instalację kranów i toalet. Damon wyjaśnił, że kiedyś przekazał całą swoją pensję organizacji Water.org, ponieważ znajdowała się ona w fatalnej sytuacji finansowej.

Damon obiektem żartów po reklamie

Gwiazdor Hollywood powiedział, że „giełda Crypto.com usłyszała o problemach organizacji i przekazała na potrzeby Water.org 1 mln USD”. Aktor wyraził również wdzięczność wobec giełdy za to, co zrobiła dla prowadzonej przez niego fundacji. Reklama została wyemitowana w październiku 2021 roku, gdy cena bitcoina utrzymywała się powyżej 60 000 USD, a Matt Damon wystąpił w niej pośród cyfrowego krajobrazu historycznych postaci, takich jak bracia Wright i Sir Edmund Hillary. Aktor pojawił się na billboardach i spotach telewizyjnych na całym świecie. Po fatalnym dla kryptowalut 2022 roku reklama spotkała się z powszechną krytyką, a Damon od tego czasu stał się obiektem licznych żartów, takich jak te w serialu telewizyjnym South Park i ze strony prowadzących wieczorne programy, takich jak Stephen Colbert.

Komentarze

Ranking giełd