Zauważyliśmy ostatnio, że niektóre krypto platformy stosują strategie reklamowe lub marketingowe, które obejmują konkursy, promocje, bonusy i limity czasowe. Wszystko po to, aby zachęcić inwestorów do zaangażowania się w handel i szybkiego działania w obawie przed utratą możliwości inwestycyjnych lub nagrody.CSA i IIROC twierdzą, że takie promocje mogą zachęcać inwestorów do podejmowania bardziej ryzykownych decyzji inwestycyjnych niż te, które podejmowaliby w normalnych warunkach. Działalność ta może zatem "naruszać obowiązek traktowania klientów sposób uczciwy, rzetelny i w dobrej wierze". Zawiadomienie kończy się listą przykładowych oświadczeń giełd, które naruszałyby kanadyjskie prawo papierów wartościowych oraz uzasadnieniem z jakiego powodu. Wśród nich są twierdzenia typu "Jesteśmy najtańszym i najlepszym źródłem zakupu Bitcoina". Jak twierdzą regulatorzy, nie ma możliwości uzasadnienia takich oświadczeń twardymi dowodami.
Kanadyjscy regulatorzy celują w wprowadzające w błąd reklamy giełd
Canadian Securities Administrators (CSA) i Investment Industry Regulatory Organization of Canada (IIROC) wydały ostatnio komunikat dotyczący niewłaściwych praktyk marketingowych stosowanych przez krypto platformy w kraju.
Komunikat regulatorów został opublikowany na początku tego tygodnia na stronie internetowej OSC. Zaczyna się on od wyrażenia obaw dotyczących "niektórych działań reklamowych i strategii marketingowych stosowanych przez platformy, które handlują kryptowalutami". W dalszej części stwierdzono, że praktyki te mogą naruszać przepisy dotyczące papierów wartościowych i budzić obawy związane z interesem publicznym. Nie podano jednak nazw żadnych konkretnych platform.
Następnie omówiono obawy o promocję i schematy "w stylu hazardowym", w które rzekomo zaangażowały się te platformy:
Komentarze