Jeden z najstarszych turniejów sportowych na świecie wdraża AI do swojej dyscypliny

Najstarszy turniej tenisowy na świecie, czyli Wimbledon, zapowiedział wprowadzenie szeregu narzędzi wykorzystujących AI do zwiększenia zaangażowania fanów w przebieg zawodów sportowych. 
Organizator sportowy rozpoczął współpracę z IBM celem oferowania zautomatyzowanych komentarzy w trakcie rozrywki, analizę gry, czy produkcję spersonalizowanych skrótów meczy. 

AI na Wimbledonie

IBM jest oficjalnym partnerem turnieju już od 1990 roku, jednak dopiero teraz, w związku z nagłym skokiem popularności sztucznej inteligencji, może zaoferować jeszcze więcej swoich usług. Nowa funkcja komentarza AI, oparta na technologii WatsonX IBM, będzie generować dźwięk i napisy do filmów ze skrótami meczów. Usama Al-Qassab, dyrektor marketingu i handlu w AELTC wskazuje, że: 
Nieustannie rozwijamy się z naszymi partnerami z IBM, żeby zapewnić fanom Wimbledonu najlepsze cyfrowe doświadczenia z zawodów na świecie! Narzędzia AI pozwolą fanom zobaczyć jeszcze więcej z rozgrywki. 
Współpraca została już oficjalnie zawiązana:  //twitter.com/IBMNews/status/1671536101440233474?s=20

AI jako uzupełnienie ekspertów

Wiele osób zastanawia się, czy sztuczna inteligencja zastąpi profesjonalnych dziennikarzy sportowych i komentatorów. AI ma działać jako uzupełnienie ich dotychczasowych działań aby zmaksymalizować cyfrowe doświadczenia fanów tenisa. Przykładowo - jednym z narzędzi, które IBM wprowadza na Wimbledonie jest analiza drabinki wyników. To nowa statystyka oceniająca korzyści płynące z drogi każdego zawodnika do finału. Czynniki takie jak potencjalne starcia z przyszłymi przeciwnikami i pozycja zawodnika w drabince w porównaniu do konkurentów wpływają na ocenę korzyści z jego drogi do finału. Ten unikalny wgląd pozwala fanom tenisa odkrywać anomalie i potencjalne niespodzianki w drabince singlistów, które mogą nie być widoczne z perspektywy klasycznego rankingu graczy. Dzięki temu rozwiązaniu zostanie podjęta większa debata wśród fanów na temat aktualnego zachowania każdego zawodnika. 

IBM, a sport

Jonathan Adashek, starszy wiceprezes ds. marketingu i komunikacji w IBM, skomentował to następująco: 
IBM wprowadza nowe warstwy wglądu i zaangażowania na Wimbledon poprzez użycie innowacyjnych narzędzi, zasilanych modelami podstawowymi i generatywnym AI z Watsonx. Ujrzymy na własne oczy, jak te technologie pomagają zwiększyć publiczność zawodów poprzez wyjątkowe doświadczenia cyfrowe. Platforma AI i dane, które IBM używa do tworzenia unikalnych doświadczeń dla fanów Wimbledonu, to ta sama technologia, której używamy do napędzania transformacji biznesu z klientami we wszystkich sektorach i branżach.
To pokazuje, ze IBM najpierw zdigitalizował spotkania biznesowe, a teraz zabiera się za cyfryzację sportu. Bez wątpienia korzyści sztucznej inteligencji w tym wypadku przewyższają jej potencjalne wady. Wimbledon odbędzie się w terminie od 3 do 16 lipca 2023 roku. Fani mogą zobaczyć funkcje oparte na AI w akcji, odwiedzając stronę internetową wimbledon.com lub pobierając aplikację Wimbledon z App Store lub Google Play.

Komentarze

Ranking giełd