Tygodniowe podsumowanie pozytywnych wiadomości związanych z blockchainem i kryptowalutami, a wśród nich: przykłady adopcji nowych technologii, cyfrowe środki w codziennym życiu oraz ciekawostki z branży.
Sposób na reklamy SCAM'ów
Blockchainowa sieć do udostępniania wideo, Theta, opracowała rozwiązanie do walki z reklamami SCAM'ów. Program generuje ocenę wiarygodności osoby chcącej wykupić reklamę i za pomocą wyroczni Chainlink przekazuje ją do sieci Ethereum. Tam może ją sprawdzić reklamodawca.
CoinDesk: New Blockchain Program Aims to Counter Fake Viewer Data, Scam Ads
Jaguar i IOTA
Niemiecka spółka technologiczna IOTA nawiązała współprace z producentem samochodów Jaguar Land Rover, producentem chipów STMicroelectronics i japońską firmą NTT Data. Przedmiotem umów będzie opracowanie zdalnego dostępu do pojazdów i przedmiotów.
Reuters: Jaguar, NTT współpracuje z grupą techniczną w zakresie oprogramowania do zdalnego dostępu
Cyfryzacja w medycynie
Singapurskie SGInnovate i Accredify opracowały cyfrowy paszport zdrowia oparty na technologii blockchain. Aplikacja do zarządzania dokumentacją medyczną ma przyczynić się do sprawniejszego obiegu informacji. Pomoże także w digitalizacji not medycznych i badań związanych z koronawirusem.
ZDNET: Singapur zachęca do wykorzystywania technologii blockchain w zarządzaniu danymi COVID-19
Tokenizacja w Paris Saint-Germain
Paris Saint-Germain wyda cyfrowe karty kolekcjonerskie swoich graczy, na których znajdą się aktualni zawodnicy oraz legendy klubu. Do obiegu trafi jedynie limitowana ilość tokenów, których techniczną stroną zajmie się blockchainowa platforma Sorare.
Comparic: Paris Saint-Germain stokenizowało swoich piłkarzy
Wypłaty XRP w e-sporcie
Japońska firma SBI esports ogłosiła, że jej gracze będą otrzymywać wypłaty w tokenach XRP. Pensje w kryptowalutach trafią do nich na podstawie umowy sponsorskiej.
Cointelegraph: Japanese esports company to pay its players in XRP
Komentarze