Hiszpański regulator ustanawia nowe zasady reklamowania kryptowalut

Reklamy aktywów cyfrowych w Hiszpanii od lutego 2022 roku będą musiały zawierać wyraźne ostrzeżenie o ryzyku. Tak wynika z najnowszych wytycznych Comisión Nacional del Mercado de Valores (CNMV). Dokument nakreślił nowe zasady w poniedziałek, 17 stycznia. Wskazał on, że regulator chce "zapewnić, iż reklama produktów oferuje prawdziwe, zrozumiałe i niewprowadzające w błąd treści, a także zawiera wyraźne ostrzeżenie o powiązanym ryzyku". Branża kryptowalut nie jest obecnie regulowana, co wiąże się z wyższym poziomem ryzyka. Właśnie dlatego zarówno osoby prywatne, jak i media, które reklamują takie usługi, będą musiały przy każdym poście zamieścić następującą wiadomość:
Inwestycje w aktywa kryptowalutowe nie są regulowane. Mogą nie być odpowiednie dla inwestorów detalicznych, a pełna zainwestowana kwota może zostać utracona.
Post powinien również zawierać dodatkowy link lub wyjaśnienie, informujące:
Ważne jest, aby przeczytać i zrozumieć ryzyko związane z tą inwestycją, które jest szczegółowo wyjaśnione pod tym linkiem.
Co więcej, od tej pory influencerzy z ponad 100 000 obserwujących powinni dostarczyć swoje planowane reklamy do CNMV co najmniej dziesięć dni przed publikacją w celu uzyskania zgody. Raport wyjaśnił, że zasady te będą miały zastosowanie do "dostawców usług związanych z aktywami kryptowalutowymi, dostawców usług reklamowych oraz do wszelkich innych osób fizycznych lub prawnych, które prowadzą taką działalność z własnej inicjatywy lub w imieniu osób trzecich." Okólnik zacznie obowiązywać za miesiąc od teraz - 17 lutego 2022 roku. Hiszpański regulator wydał latem ubiegłego roku ostrzeżenie przeciwko dwóm popularnym giełdom kryptowalutowym - Huobi i Bybit. Zarzucał wtedy duetowi, że działa bez licencji.

Komentarze

Ranking giełd