Od listopada 2023 roku wszyscy autorzy spotów wyborczych będą musieli ujawniać, czy i jak wykorzystują sztuczną inteligencję (AI) w swoich kampaniach. Ta zmiana wprowadzana jest rok przed wyborami prezydenckimi w Stanach Zjednoczonych, które odbędą się w listopadzie 2024 roku.
Szczegóły nowej polityki
Według Google, ujawnienie będzie wymagane, jeżeli reklamy zawierają:Syntetyczne treści, które nieautentycznie przedstawiają prawdziwe lub realistycznie wyglądające osoby lub wydarzenia.Firma podkreśliła, że takie informacje muszą być przedstawione wyraźnie i w widocznym dla użytkowników miejscu. Jednakże, jeżeli zmiany dokonane przez AI nie wpływają na treść reklamy, ujawnienie nie będzie wymagane. Google podało przykłady, w jakich wypadkach ujawnienie nie będzie konieczne. Obejmuje to sytuacje, w których AI jest używane do edycji graficznej, takiej jak zmiana rozmiaru, kadrowanie czy korekta kolorów. Zmiany te muszą być mało istotne pod względem merytorycznym i nie mogą wprowadzać w błąd co do rzeczywistości przedstawianych wydarzeń.
Komentarze