Google ponownie zezwala na reklamy kryptowalut
Google ponownie dopuszcza w swej sieci reklamy kryptowalut po tym, jak 3 sierpnia weszła w życie zaktualizowana polityka firmy dotycząca produktów i usług finansowych. Międzynarodowy gigant w czerwcu 2018 roku zakazał reklam związanych z kryptowalutami i ICO, jednak zgodnie ze zaktualizowaną polityką regulowane podmioty branży kryptowalutowej mogą ponownie reklamować swoje usługi. Reklamy ICO są jednak nadal zabronione.
Zmiana polityki reklamowej Google w zakresie kryptowalut została po raz pierwszy przedstawiona w czerwcu i przewiduje, że „reklamodawcy oferujący usługi giełdy i portfele kryptowalutowe” skierowane do konsumentów w Stanach Zjednoczonych mogą reklamować swoje usługi i produkty, jeśli spełniają określone wymagania.
Ruch zapewni dodatkową sprzedaż dla firmy macierzystej Google, Alphabet, chociaż reklamy kryptowalut będą prawdopodobnie tylko kroplą w morzu 147 mld USD przychodów reklamowych firmy. Surowe wymagania Google mają na celu odsiewanie podejrzanych reklam i rażących oszustw kryptowalutowych. Warto dodać, że reklamodawcy muszą być zarejestrowani w Financial Crimes Enforcement Network.
Komentarze