Federalna Komisja Handlu (FTC) złożyła dziś pozew, by zablokować planowane przez Meta przejęcie Within, tj. firmy odpowiedzialnej za aplikację fitness VR Supernatural.
Wszystko pod kontrolą
Meta, czyli macierzysta firma
Facebooka i Instagrama to największy gracz w przestrzeni wirtualnej rzeczywistości (VR). Jej plan dotyczący zakupu producenta aplikacji VR Within może być jednak udaremniony. Federalna Komisja Handlu Stanów Zjednoczonych (FTC) złożyła
pozew o zablokowanie transakcji. Agencja
twierdzi, że planowane przedsięwzięcie stanowiłoby
kolejny krok w kierunku przejęcia całkowitej kontroli nad metaversum:
Meta byłaby o krok bliżej swojego ostatecznego celu, jakim jest posiadanie całego 'metaversum'.
Meta narusza przepisy?
Agencja twierdzi, że Meta dąży do stłumienia konkurencji fitness VR, kupując wiodące studio, zamiast rozwijać swój program. Komisja głosowała 3:2 za złożeniem pozwu o zablokowanie transakcji. W opinii FTC:
Przejęcie [tłumi] przyszłą innowacyjność i konkurencyjną rywalizację, naruszając tym samym przepisy antymonopolowe.
FTC zauważa również, że Meta jest już właścicielem
Beat Games, producenta popularnej
gry VR Beat Sabre, która jest używana przez niektórych jako aplikacja fitness.
Co na to Meta?
W swoim
oświadczeniu, Meta odrzuciła twierdzenia agencji. Zasugerowała również, że przejęcie ma na celu
wprowadzenie nowej inwestycji w przestrzeń VR. Firma nie odniosła się jednak do poszczególnych zarzutów komisji dotyczących jej planów w świecie metaverse. Nikhil Shanbhag, wiceprezes Meta napisał, że są to jedynie spekulacje:
Sprawa FTC opiera się na ideologii i spekulacjach, a nie na dowodach. Pomysł, że to przejęcie doprowadziłoby do antykonkurencyjnych wyników w dynamicznej przestrzeni z takim samym poziomem wejścia i wzrostu, jak fitness online, jest po prostu niewiarygodny.
Swoje plany zakupu Meta ujawniła w październiku ubiegłego roku.
I kolejny cios...
W tym kwartale Meta poniosła straty w wysokości 2,81 mld USD. Od początku roku straty sięgają aż 5,77 mld USD. Mimo tego, dziś po południu
Mark Zuckerberg próbował przekonać akcjonariuszy, że to sprytna
długoterminowa strategia, a firma koncentruje się na maksymalizacji krótkoterminowych przychodów z monetyzacji.
Komentarze