FIFA uruchamia platformę NFT na Algorand

W związku z tym, że Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej w 2022 roku odbędą się już za kilka miesięcy, FIFA, światowy organ zarządzający piłką nożną, ogłosiła, że uruchomi platformę NFT dla cyfrowych przedmiotów kolekcjonerskich o tematyce piłkarskiej.
Platforma FIFA+ Collect zostanie uruchomiona jeszcze w tym miesiącu i będzie oferować "niedrogie, integracyjne i dostępne" NFT, które przedstawiają ważne momenty piłkarskie, sztukę i obrazy. W miarę rozwoju Pucharu Świata, który odbędzie się w Katarze pod koniec listopada, w cyfrowe przedmioty kolekcjonerskie mogą zostać przekształcone też momenty z kluczowego turnieju piłkarskiego. NFT to unikalne tokeny wydane na blockchainie, które działają jako dowód własności aktywów cyfrowych, takich jak sztuka, zdjęcia profilowe lub elementy gier wideo. FIFA+ Collect będzie działać na sieci Algorand, alternatywie Ethereum i Solana opracowanej przez profesora MIT Silvio Micali. W maju Algorand został oficjalnym partnerem FIFA w zakresie blockchaina. Dyrektor biznesowy FIFA, Romy Gai, powiedział w oświadczeniu:
Podobnie jak pamiątki sportowe i naklejki, jest to dostępna możliwość dla fanów na całym świecie, aby zaangażować się w kontakt z ulubionymi graczami, momentami i więcej na nowych platformach - powiedział.
Dalsze szczegóły dotyczące kolekcji, które zostaną włączone do FIFA+ Collect, zostaną ujawnione wkrótce. Podobnie zresztą jak teasery dotyczące rodzajów NFT, które zostaną wprowadzone w trakcie Mistrzostw Świata. Platforma NFT będzie działać w FIFA+, innej platformie organizacji, na której można oglądać mecze piłki nożnej na żywo.

Algorand blockchain

Algorand zyskał popularność w tym roku poprzez przejęcie serwisu udostępniania muzyki Napster oraz współpracę z firmą LimeWire, która sama była kiedyś serwisem udostępniania muzyki w systemie peer-to-peer, a ostatnio uruchomiła rynek NFT skoncentrowany na muzyce i zawierający utwory artystów sygnowanych przez wytwórnię Universal Music Group. Algorand nie będzie jedyną krypto firmą obecną w Doha w listopadzie tego roku. W marcu Crypto.com ogłosił, że będzie wyłącznym giełdowym sponsorem w Pucharze Świata. Firma może jednak ograniczyć swoje zamiary: na początku tego tygodnia podobno zrezygnowała z umowy sponsorskiej o wartości 495 milionów dolarów z UEFA.

Komentarze

Ranking giełd