W badaniu, które eksperci prowadzą od 2019 roku, przebadano około 49 000 konsumentów z 37 krajów. Analiza odzwierciedla opinie około 1,7 miliarda użytkowników z całego świata. Według Ericssona, osoby korzystające z 5G są bardziej zainteresowane technologiami immersyjnymi niż osoby korzystające z 4G. Użytkownicy 5G spędzają jedną godzinę więcej tygodniowo korzystając z platform i usług metaverse. Co więcej, firma spodziewa się, że liczba użytkowników 5G osiągnie w tym roku 510 milionów, co będzie miało istotny wpływ na adopcję wirtualnych światów. Szef laboratorium konsumenckiego Ericsson Jasmeet Singh Seth powiedział:
5G staje się coraz ważniejszym narzędziem wśród użytkowników metaverse. Ilość czasu, jaki użytkownicy 5G spędzają na aplikacjach rzeczywistości rozszerzonej, podwoiła się w ciągu ostatnich dwóch lat.Według badania sześciu na dziesięciu użytkowników uważa, że technologia 5G jest niezbędna, aby metaverse mógł pokazać swój pełny potencjał. Operatorzy telekomunikacyjni mogliby odnieść korzyści, łącząc swoje plany uruchomienia aplikacji związanych z metaverse z wdrożeniami 5G. Wcześniej Joseph Lubin, współzałożyciel Ethereum i dyrektor generalny ConsenSys, powiedział, że w dłuższej perspektywie meta wszechświat i sektor Web3 staną się integralną częścią codziennego życia.
Komentarze