Elon Musk straszy ludzkość potęgą sztucznej inteligencji (AI). Eksperci jednak są podzieleni w tej kwestii

Elon Musk ostrzega: sztuczna inteligencja już w przyszłym roku prześcignie ludzką (patrząc na niektóre zachowania ludzi można dojść do wniosku, że już się jej to udało!). 
  • Elon Musk ostrzega: AI już w przyszłym roku będzie potężniejsza od ludzkiej,
  • Co ty pieprzysz? - odpowiadają jednak Muskowi eksperci.

Elon Musk wskazuje na potencjał AI

Musk odniósł się do dyskusji Joe Rogana ze słynnym futurystą Rayem Kurzweilem. CEO Tesli napisał coś, co może przerażać. Już w przyszłym roku AI będzie inteligentniejsza od pojedynczej osoby, zaś do 2029 r. będzie potężniejsza niż cała ludzkość! Brzmi jak scenariusz z prequela "Terminatora"! //twitter.com/elonmusk/status/1767738797276451090 Czy jednak szef Tesli ma rację? Yann LeCun z firmy Meta uważa, że nie. W wywiadzie dla magazynu „Time” powiedział, że obecne LLM (duże modele językowe), które są fundamentem chatbotów, koło AGI (ogólnej sztucznej inteligencji) nawet nie stały.
Dziś widzimy, że te systemy mają halucynacje i tak naprawdę nie rozumieją prawdziwego świata. Wymagają ogromnych ilości danych, aby osiągnąć poziom inteligencji, który ostatecznie nie jest tak duży. I tak naprawdę nie potrafią rozumować
– powiedział. Jego zdaniem AI to dziś zabawka, a nie zagrożenie dla ludzi.
Są przydatne, to nie ulega wątpliwości, ale nie znajdują się na drodze do inteligencji na poziomie ludzkim
– dodał.

Nie, nie, AI to game changer!

Z pewnością stosunek do AI zależy od tego, kto jakie papiery wartościowe obecnie posiada. Sam Altman, twórca OpenAI, głosi wszem i wobec, że AGI będzie najpotężniejszą technologią, jaką ludzkość stworzyła.
Jeśli pomyślisz o koszcie inteligencji, a w tym kontekście o spadku tych kosztów, przy jednoczesnym znacznym wzroście jej jakości, to rysuje się nam zupełnie inny świat
– przekonuje. Może jednak trochę koloryzuje? Zauważmy, że od ponad roku wiele mówi się o tym, że AI zaczyna wypierać z rynku pracy ludzi. Tyle że jak na razie to tylko narzędzie, które pomaga copywriterom, grafikom czy innym specjalistom. Czasami z różnym skutkiem, dodajmy. Przykładem może być cringe'owa reklama sieci Douglas, o której przeczytacie w tym miejscu.

Komentarze

Ranking giełd