Chiński McDonald’s wypuszcza swój pierwszy NFT

Kolekcja „Big Mac Rubik's Cube” zostanie rozdana pracownikom i klientom przez chiński McDonald's. Francuska sieć franczyzy postanowiła wejść w branżę NFT już w kwietniu, wypuszczając własną kolekcję.

Chiński McDonald's wypuszcza pierwszą kolekcję NFT

Największa sieć fast foodów na świecie — McDonald's wypuścił 8 października zestaw 188 niezamiennych tokenów (NFT), aby uczcić 31. rocznicę swojego istnienia na chińskim rynku. Dzieła sztuki oznakowane jako „Big Mac Rubik's Cube” będą rozdawane pracownikom i konsumentom na zasadach loterii. Dyrektor generalny firmy w Chinach był zadowolony, że są pierwszą rodzimą marką, która wypuściła NFT. Powiedział on również, że firma zawsze zwraca uwagę na trendy i najnowsze technologie. Kolekcja nawiązuje kształtem do nowego budynku centrali McDonald's China, który powstał w Szanghaju. Posunięcie McDonald's w celu wprowadzenia NFT na rynek wydaje się sprzeczne z intencją władz, aby całkowicie zakazać wszystkich operacji kryptograficznych. Należy jednak zauważyć, że większościowy pakiet akcji McDonald's China należy do CITIC Group, państwowej firmy inwestycyjnej Chińskiej Republiki Ludowej. Francuski McDonald's z kolei już w kwietniu tego roku wprowadził na rynek własne cyfrowe dzieła sztuki w postaci niewymiennych tokenów, reprezentujących jedne z najpopularniejszych pozycji w menu restauracji. Zostały one rozdane obserwatorom w mediach społecznościowych.

Komentarze

Ranking giełd