CEO Coinbase twierdzi, że Apple jest zbyt “restrykcyjne” w stosunku do kryptowalut

Z tweeta opublikowanego w ten weekend wynika, że dyrektor generalny Coinbase Brian Armstrong stwierdził, że Apple ma zbyt "restrykcyjną" politykę w stosunku do kryptowalut.

Armstrong vs Apple

Armstrong przywołał politykę Apple wobec kryptowalut i innych aplikacji w AppStore. Firma już wcześniej była pod ostrzałem innych podmiotów. Inne spółki także narzekały na nieprzejrzystą, czasochłonną i restrykcyjną politykę wobec aplikacji, które mają nadzieję, że znajdą się na platformie.
"Zasady Apple iOS nie pozwoliłyby na wynalezienie przeglądarki internetowej. Niech to zatonie. Odrzuciliby oni jedną z najważniejszych innowacji technicznych w historii informatyki. Bycza taktyka Microsoftu uczynienia IE wolnym wydaje się dziwna w porównaniu"
- powiedział Francisco Tolmasky, część pierwotnego zespołu Apple iPhone i twórca oprogramowania.  
Oprócz tego, Paul Graham, wynalazca i inwestor, zapytał w odpowiedzi o to, co jest utrudnione w wyniku polityki Apple. Odpowiedź od Armstronga była natychmiastowa i definiująca: kryptowaluty.  
Armstrong powiedział:
"Apple było bardzo restrykcyjne i wrogie wobec kryptowalut przez lata. Nadal blokują niektóre funkcje w tej chwili, w tym zdolność do zarabiania pieniędzy w kryptowalutach za wykonywanie zadań i nieograniczone przeglądarki dapp".
Krypto deweloperzy na całym świecie doświadczyli w pewnym momencie, w trakcie wdrażania aplikacji mobilnych, problemów z polityką Apple dotyczącą wprowadzania aplikacji na rynek. Nawet ogromne firmy z branży, takie jak Binance i BitMEX, miały trudności z umieszczeniem ich w AppStore.

Coinbase vs Apple

Coinbase na początku tego roku, ogłosił swoim użytkownikom, że mobilny portfel Coinbase może zostać usunięty z App Store. Portfel początkowo pozwalał użytkownikom kupować, sprzedawać i handlować kryptowalutami, jednak zasady Apple spowodowały, że deweloperzy musieli wprowadzić poprawki. Ustawodawcy już wcześniej krytykowali Apple za sposób, w jaki obsługuje swój App Store i przeciwstawia się firmom, które oferują podobne produkty. 30 procentowa prowizja od wszystkich sprzedaży i abonamentów w App Store sprawiła, że doceniono takie firmy jak Spotify.

Komentarze

Ranking giełd