Budweiser wprowadza na rynek swoje NFT

Popularna marka piwa Budweiser niespodziewanie weszła w sierpniu do przestrzeni NFT, kiedy to zakupiła kolekcjonerski przedmiot o tematyce Bud z kolekcji Rocket Factory Toma Sachsa i wykorzystała go na oficjalnym profilu marki na Twitterze. Teraz Budweiser uruchamia własne NFT, które będą przepustką do realizacji większych ambicji firmy w przestrzeni kryptowalutowej. Dziś Budweiser wypuszcza na rynek swoją pierwszą serię tokenów NFT, nazwaną Budverse Cans: Heritage Edition. Seria ta obejmie 1936 kolekcjonerskich tokenów NFT, nawiązując do roku, w którym firma po raz pierwszy zaczęła wypuszczać piwo w puszkach. Każdy token NFT będzie zawierał elementy klasycznych zdjęć, reklam i dokumentów opisujących historię marki. Co więcej, każdy token NFT przyniesie posiadaczom nieujawnione jeszcze korzyści. – Tokeny NFT będą działać jak klucz do Budverse i mogą odblokować ekskluzywne korzyści, nagrody i niespodzianki – ogłosiła marka na swoim oficjalnym serwerze Discord, zaznaczając, że takie korzyści są przeznaczone wyłącznie dla osób pełnoletnich.

Dwa poziomy rzadkości tokenów

Puszki Budverse będą sprzedawane na dwóch poziomach rzadkości. Core Cans będą dostępne za 499 USD za sztukę, natomiast Gold Cans będą sprzedawane po 999 USD za sztukę. Firma potwierdziła, że NFT będą tworzone w sieci Ethereum i sprzedawane na wiodącym rynku NFT - OpenSea. Co ciekawe, firma Budweiser sama wybije NFT przed rozdaniem ich nabywcom, pokrywając w ten sposób opłaty transakcyjne, które często mogą być bardzo wysokie w sieci Ethereum. NFT są postrzegane jako kluczowy element przyszłego metawersum, wizji ewoluującego Internetu, w którym ludzie wchodzą w interakcje za pomocą awatarów 3D we wspólnych przestrzeniach. Facebook wyraźnie stawia na metaverse, zmieniając nazwę swojej firmy macierzystej na Meta. Budweiser również może mieć podobne ambicje, jeśli branding „Budverse” jest tu jakimkolwiek wskaźnikiem.

Komentarze

Ranking giełd