Brytyjscy regulatorzy uderzą w reklamy SCAM’ów
Brytyjskie instytucje Advertising Standards Authority (ASA) oraz Internet Advertising Office (IAB) uruchomiły nowy system, który będzie wykrywał i usuwał internetowe reklamy SCAM'ów. Według gazety Telegraph, system pozwoli internautom na zgłaszanie nieuczciwych reklam, w szczególności tych, które ukazują się w płatnych przestrzeniach.
Obie instytucje przyznały, że jednym z głównych powodów uruchomienia systemu są obawy związane ze wzrostem liczby oszustw, w szczególności związanych z kryptowalutami. ASA wskazała na dane udostępnione przez brytyjski Urząd Nadzoru Finansowego (FCA). Wynika z nich, że w roku 2018 ofiary oszustw związanych z kryptowalutami i rynkiem Forex straciły w sumie ponad 197 mln GBP.
Dyrektor wykonawczy ASA Guy Parker powiedział w rozmowie z Telegraph, że większość reklam odpowiedzialnie informuje odbiorców, jednak drobna ich część ukazuje się z wyraźnym zamiarem przestępczym. Jego zdaniem system ostrzegawczy odegra ważną rolę w wykrywaniu tego rodzaju oszustw. Gazeta informuje również, że obie instytucje uzyskają wsparcie od cyfrowych platform reklamowych i gigantów technologicznych, takich jak Google i Facebook.
Prezes IAB Jon Mew wyjaśnił, że choć system nie usunie wszystkich nieuczciwych reklam, to z pewnością pomoże w radzeniu sobie z tym problemem. Zdaniem Mew'a, taka inicjatywa odegra ważną rolę w ulepszaniu internetowego ekosystemu zarówno dla reklamodawców, jak i konsumentów. Wskazał on również, że do wyeliminowania nielegalnej działalności kryjącej się za tymi reklamami niezbędna będzie współpraca z organami ścigania.
Komentarze