Brave uruchamia swoją wyszukiwarkę skupioną na prywatności

Przeglądarka bazująca na prywatności użytkowników, która domyślnie blokuje strony internetowe przed śledzeniem, postanowiła uruchomić swoją wyszukiwarkę.

Wyszukiwarka od Brave

Firma Brave uruchomiła dziś wersję beta swojej nieśledzącej, zorientowanej na prywatności wyszukiwarce, aby zapewnić alternatywę dla znajdowania treści w internecie, bez udostępniania swoich danych. Platforma chce zabrać kawałek ciasta od Google'a, który zbiera dane osobowe i nawyki przeglądania, wyświetlając ukierunkowane reklamy i dopasowane wyniki wyszukiwania. Przeglądarka z natywnym tokenem BAT stoi jednak w obliczu trudnej walki z gigantem technologicznym, który stanowi ponad 90% rynku.

search.brave.com

Brave Search został wydany w wersji beta, przez co firma będzie kontynuować udoskonalanie jej. Użytkownicy, którzy chcą przetestować wyszukiwarkę od Brave, mogą wypróbować ją w dowolnej istniejącej przeglądarce, wpisując search.brave.com, podczas gdy w przeglądarce Brave jest to nowa domyślna wyszukiwarka. W ogłoszeniu, które zostało dziś opublikowane, zostały przedstawione funkcje i plany nowej wyszukiwarki.
  • Brak śledzenia lub profilowania użytkowników.
  • Użytkownik jest na pierwszym miejscu, a nie branża reklamowa i firmy zarządzające danymi.
  • Brave ma własny indeks wyszukiwania do prywatnych odpowiedzi na popularne zapytania bez polegania na innych dostawcach.
  • Wkrótce wejdzie funkcja opcjonalnego pokazywania reklam za tokeny BAT.
  • Brak utajnionych metod lub algorytmów, które mogą wpływać na wyniki, a wkrótce opracowane przez społeczność otwarte modele rankingowe, aby zapewnić różnorodność i zapobiec uprzedzeniom algorytmicznym i jawnej cenzurze.
  • Najlepsza w swojej klasie integracja między przeglądarką a wyszukiwarką bez naruszania prywatności, od personalizacji po natychmiastowe wyniki w zależności od typu użytkownika.
  • Brave Search będzie wkrótce dostępny dla innych wyszukiwarek.
Wyszukiwarka będzie zawierała również opcję „mieszania awaryjnego z wynikami Google” dla tych, którzy nadal chcą otrzymywać wyniki z wyszukiwarki globalnego giganta technologicznego lub gdy otrzymywana jest niewystarczająca liczba wyników. Brave Search początkowo nie będzie wyświetlał reklam, jednak w przyszłości wyszukiwarka będzie oferować możliwość opcjonalnego włączenia reklam w zamian za otrzymywanie natywnych tokenów BAT.

Jak Brave wygląda w obliczu Google?

Według Statcounter w maju 2021 roku Google zdobył aż 92,2% udziału w rynku globalnych wyszukiwarek, a Bing zajął drugie miejsce z 2,27%. Skoncentrowana na prywatności przeglądarka Brave ma obecnie 32 miliony aktywnych użytkowników miesięcznie, jednak jest to kropla w morzu w porównaniu z dominacją Google. Inną opcją wyszukiwania ukierunkowaną na prywatność jest Duck-Duck-Go, który ma od 70 do 100 milionów użytkowników, jednak według szacunków HackerNoon, Google przeprowadza tyle samo wyszukiwań w ciągu około 12 minut, co DuckDuckGo w ciągu dnia.

Komentarze

Ranking giełd