Branża kryptowalutowa zareklamuje się podczas transmisji Super Bowl
Mariusz Przepiórka
Firmy kryptowalutowe wydały miliony dolarów, aby zareklamować się 13 lutego podczas transmisji z Super Bowl 2022. Według doniesień Wall Street Journal, widzowie najpopularniejszego wydarzenia telewizyjnego zobaczą reklamy Coinbase Global, FTX i Crypto.com.
Magazyn Adweek poinformował, że wymienione marki zapłaciły po blisko 7 mln USD za 30 sekund reklamy w stacji NBC. To również pokazuje finansową siłę firm kryptowalutowych. Linli Xu, specjalista ds. marketingu wykładający w szkole zarządzania University of Minnesota, powiedział, że jest to dowód na to, że firmy są w tak dobrej sytuacji, że mogą pozwolić sobie na taki wydatek.
Rekordowa widownia wydarzenia
Adweek zauważył również, że w erze Internetu podczas Super Bowl reklamowało się 14 startupów internetowych i wiele firm technologicznych. Gazeta rozmawiała ze Scottem Duchonem, odpowiadającym za niektóre reklamy podczas Super Bowl 2000, który wyjaśnił, że obawy dotyczące finansów są zawsze takie same. Z tego względu firmy kryptowalutowe, podobnie jak firmy technologiczne, kupują przestrzeń reklamową, aby „budować wiarygodność, a także zmniejszać strach i niepokój”.
Warto podkreślić, że wydarzenie sportowe przyciągnęło w zeszłym roku 96,4 mln widzów na wszystkich platformach. Oznacza to, że kryptowalutowi giganci po raz pierwszy dotrą z reklamą do tak dużej widowni.
FTX rozda darmowe BTC
Co ciekawe, giełda kryptowalutowa FTX.US w ramach kampanii reklamowej związanej z Super Bowl będzie rozdawać darmowe bitcoiny. Nie ujawniono kwoty bitcoinów, które zostaną rozdane, ponieważ będzie to zależało od godziny, w której reklama zostanie wyemitowana na wschodnim wybrzeżu USA.
Przykładowo, jeśli reklama zostanie wyemitowana o godzinie 20:50, giełda z siedzibą na Bahamach rozda 8,50 BTC (374 000 USD według obecnych cen). Jeśli jednak reklama zostanie wyemitowana później – na przykład o 23:00 – nagroda wzrośnie do 11 BTC (około 484 000 USD). Aby wziąć udział w losowaniu nagród, należy obserwować profil twitterowy giełdy i udostępnić wpis z reklamą po jej emisji do godz. 23:59 czasu EST. Konkurs jest dostępny dla mieszkańców USA, z wyłączeniem nowojorczyków.
Komentarze